Norma privind aderarea continua a aderentilor se refera la modalitatea de aderare a participantilor la fondurile de pensii obligatorii dupa incheierea campaniei initiale de aderare.

"Am considerat ca aceasta norma trebuie sa fie o una care completeaza Norma18 privind aderarea initiala, astfel incat vom prevedea niste capitole suplimentare care sa trateze si perioada dupa aderarea initiala", a mentionat Oancea, citat de NewsIn.

Presedintele CSSPP a adaugat ca persoanele care vor adera dupa 18 ianuarie vor intra in sistem pe baza rapoartelor pe care administratorii le vor depune, lunar, la Casa Nationala de pensii (CNPAS).

"Tot pe 20 februarie, Comisia va avea in dezbarere publica, pe site, norma privind conditiile tehnice de colectare a contributiilor in sistem, respectiv rolul CNPAS si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Aceste norme ar putea fi adoptate in cel mult o luna si jumatate", a precizat Oancea.

Pana la jumatatea lunii martie insa, Comisia va propune spre dezbatere publica si un proiect de norma privind fuziunile si achizitiile in sistemul de pensii obligatorii.

Citeste si:

"Achizitiile fondurilor de pensii se vor putea face numai prin elaborarea unui prospect, a unei oferte noi, astfel incat participantii fondurilor sa aiba timp sa isi exprime optiunea si, dupa caz, sa refuze aceasta optiune, sa se mute la un alt fond sau sa ramana la noul fond administrat de o alta companie", a mentionat Oancea.

Presedintele CSSPP a mai spus ca "participantii la un fond de pensii private obligatorii nu sunt active ale unui fond de administrare si, prin urmare, nu se pot vinde ca o marfa".

El a explicat ca fondurile de pensii sunt entitati fara personalitate juridica, constituite in baza unui contract de societate civila, prin urmare trebuie sa se tina cont de vointa participantilor.

"Vom cere administratorilor sa-si reanalizaze planurile de afaceri si strategiile in perioada urmatoare si, in baza acestora, vor incepe discutiile intre ei, daca vor fuziona sau nu", a mai spus seful CSSPP.

"Daca se modifica prospectul, se modifica si conditiile - si exista posibilitatea ca unii contribuabili sa doreasca sa plece", a explicat Mircea Oancea, care a adaugat ca administratorii trebuie sa se dea un termen de cateva luni de zile in care oamenii sa fie instiintati de aceste modificari si sa decida daca vor sa ramana in noua structura sau vor sa plece.