"Reprezentantul de vanzari prezenta clientilor un produs fictiv de asigurare, care nu exista sub umbrela produselor de asigurare de viata cu componenta investitionala "unit-linked" din portofoliul companiei Allianz Tiriac", a spus, citat de NewsIn, directorul de comunicare al firmei, Marius Onofrei.

Potrivit acestuia, agentul de vanzari prezenta clientilor o schema de investitii pentru un produs in care era mentionata ponderea investitiilor in actiuni sau obligatiuni. Reprezentantul de vanzari ii insela pe clienti, carora le spunea ca ponderea investitiilor ar fi de fapt randamentele.

El a adaugat ca produsul "unit-linked" nu promite niciun randament clientilor, deoarece societatea plaseaza in fonduri de investitii o mare parte din prima platita, dar riscul investitional apartine clientului, intrucat acesta este cel care decide in care dintre fonduri isi plaseaza banii.

Clientul mai decide si nivelul ponderii investite din prima de asigurare, cu conditia sa ramana o anumita suma care sa acopere prima de asigurare de viata.

Onofrei a adaugat ca societatea a reziliat imediat contractul cu reprezentantul de vanzari, dupa care a facut plangere la politie.

Citeste si:

Compania Allianz-Tiriac a contactat aproape o suta de persoane cu care reprezentantul luase legatura si, in unele cazuri, le-a returnat banii in baza documentelor fiscale si contractuale pe care acestia le aveau. "In unele cazuri existau sume depuse in caseriile Allianz-Tiriac", a explicat Onofrei. Potrivit acestuia, suma platita de Allianz-Tiriac se ridica la 661.000 de euro.

"Din acest an, Allianz-Tiriac a implementat un program care permite incasarea primelor de asigurare doar la caseriile societatii, prin intermediul bancilor sau alte instrumente de plata moderne", a afirmat Onofrei, care a adaugat ca anul trecut inca se mai puteau incasa banii de la agentii de vanzari in baza unor documente fiscale. El a mentionat ca societatea asteapta concluziile anchetei.

O bucuresteanca este cercetata pentru inselaciune, dupa ce politistii au strans probe care atesta ca femeia a reusit sa pacaleasca in jur de o suta de persoane, de pe urma carora a obtinut peste 5 milioane de euro, au declarat, pentru NewsIn, surse judiciare.

Potrivit surselor citate, prejudiciul creat ar fi de 3,5 milioane de euro, diferenta, de pana la 5 milioane de euro, fiind recuperata.

Anchetatorii au identificat alti zece complici ai femeii, care aveau rolul de a aduce clienti noi, fiind platiti in functie de depunerile acestora.