In momentul in care se efectueaza o tranzactie prin POS, acesta se conecteaza la sistemul informatic al unei banci printr-o operatiune asemanatoare unei apel telefonic. Astfel, unele POS-uri ale bancilor care folosesc reteaua Romtelecom nu au putut fi folosite pentru tranzactii, din cauza ca numerele de telefon corespondente nu contineau si prefixul de judet.

Banca Comerciala Romana (BCR) avea, la sfarsitul saptamanii trecute, 483 de POS-uri active care nu functionau din cauza schimbarii sistemului de numerotatie in reteaua Romtelecom. Numarul POS-urilor nefunctionale reprezenta 3,45% din reteaua bancii, care a ajuns, in prezent, la peste 14.000 de astfel de terminale.

"Dintre POS-urile inregistrate drept active, adica la care s-a efectuat cel putin o tranzactie pe zi in ultimele trei luni, avem doar 483 pentru care nu s-a facut inca actualizarea prevazuta de trecerea la noul plan national de numerotatie. Avem, insa, un numar mai mare de POS-uri inactive, prin care nu s-au efectuat tranzactii in ultimele trei luni", a declarat, citat de NewsIn, directorul de comunicare al BCR, Corneliu Cojocaru.

Reprezentantii Bancii Transilvania (BT) sustin ca au intampinat aceleasi dificultati, insa problema a fost rezolvata recent.

"Schimbarea numerotatiei electronice a avut influente si asupra POS-urilor BT, insa problema a fost solutionata. Echipa Bancii Transilvania s-a deplasat la clienti, pentru setarea respectivelor terminale, asa incat numerele de telefon sa contina si prefixul de judet", au confirmat reprezentantii bancii.

In cazul POS-urilor Bancpost, comerciantul poate modifica singur setarile POS-ului, fiind indrumat telefonic de un angajat al bancii.

"Nu trebuie sa se deplaseze nimeni, comerciantul poate modifica singur setarile, indrumat telefonic de un specialist Bancpost", a explicat un angajat al departamentului tehnic al bancii, care a precizat ca exista mai multe POS-uri Bancpost care nu au fost trecute la noul sistem, fara a mentiona numarul acestora.

Reprezentantii Romtelecom sustin ca au informat bancile, inca din februarie - martie, in legatura cu modificarile necesare si ca, in cazul in care exista inca probleme legate de unele POS-uri, acestea trebuie rezolvate la nivelul fiecarei banci.

Citeste si:

"Bancile stiau de schimbarile necesare pentru trecerea la noul sistem, inca din februarie - martie 2008. Unele banci, printre care Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, sunt clientii nostri si am lucrat cu ele pentru a implementa modificarile in cadrul sistemelor informatice", a declarat specialistul in solutii tehnice din cadrul diviziei pentru servicii de date si internet al Romtelecom, Alexandru Persunaru.

El a adaugat ca actualizarea sistemelor informatice ale bancilor a fost deja efectuata si ca, in cazul POS-urilor pentru care nu s-au facut inca modificarile, bancile sunt cele care trebuie sa intervina, printr-o operatiune simpla, de completare a numarului corespunzator respectivului terminal.

De asemenea, comerciantul care detine un POS inregistrat dupa vechea numerotatie poate contacta banca, iar schimbarea poate fi realizata in foarte scurt timp, terminalul fiind conectat la noul sistem si redevenind functional.

Alte banci, printre care BRD - Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank si Unicredit Tiriac Bank, anunta ca trecerea la noul sistem de apelare s-a realizat fara dificultati.

Modificarea planului de numerotatie este o cerinta a Uniunii Europene, adoptata in Romania prin decizia Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).

Numerele de telefonie fixa functioneaza, de la 1 august 2008, numai cu prefix, iar pana la 30 septembrie, cand se va incheia Planul national de numerotatie, toate numerele de telefon vor fi formate din 10 cifre, potrivit ANRCTI.

"De fiecare data cand vor forma numarul de telefon fara prefix, abonatii vor fi avertizati, prin intermediul unui mesaj vocal sau prin transmiterea de mesaje scrise (SMS), cu privire la noul format al numarului, dar apelul nu va mai fi redirectionat catre destinatie", anuntat, la sfarsitul lunii trecute, reprezentantii ANRCTI.

De la 1 octombrie, la apelarea unui numar in vechiul format, utilizatorii vor fi anuntati ca numarul nu exista.