Rezultatele grupului Allianz se refera la companiile prezente in tarile din estul Europei - Azerbaidjan, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Rusia, Romania, Slovacia, Slovenia si Ucraina.

"Cu toate ca ne-am confruntat cu o piata dificila, am reusit sa crestem valoarea primelor in prima jumatate a anului 2008", a declarat Werner Zedelius, membrul in boardul Allianz, care a adaugat ca aceste rezultate se datoreaza cresterii fortei de vanzari a grupului in tarile din regiune, conform NewsIn.

Allianz a intrat pe piata din Slovenia in mai, odata cu deschiderea unui birou in Ljubljana, si vrea sa-si extinda afacerile in Azerbaidjan.

Companiile din tarile mentionate au raportat venituri din prime in crestere cu 14,3% in primul trimestru, pana la valoarea de 1 miliard euro, rezultate care au contribuit la consolidarea pozitiei Allianz pe aceasta piata.

Grupul a inregistrat in primul semestru o scadere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut a volumului de prime brute subscrise pe segmentul asigurarilor de viata si de sanatate, pana la 479 milioane euro, in urma reducerii vanzarilor realizate print-o banca locala din Polonia. In acelasi timp, veniturile din prime au sporit cu 12,2%.

O crestere semnificativa a afacerilor din asigurari de viata a fost inregistrata in Ungaria, unde veniturile din prime s-au majorat cu 69,6%, pana la 95 milioane euro. Subsidiara din Slovacia a raportat, de asemenea, o crestere de 15% a primelor brute subscrise pe segmentul de asigurari de viata, pana la 145 milioane euro, mai ales ca urmare a vanzarilor de produse de asigurari cu componenta investitionala.

Citeste si:

Primele brute subscrise pe segmentul asigurarilor generale au urcat cu aproximativ 21% in primele sase luni ale anului, pana la 1,6 miliarde de euro, stimulate de rezultatele favorabile din Rusia si Polonia.

Allianz si-a sporit afacerile cu 81% in Rusia, pana la 486 milioane euro, in timp ce in Polonia grupul a raportat o crestere de 25%, la 227 milioane euro, ca efect al avansului puternic pe segmentul de asigurari auto.

Grupul este prezent pe piata romaneasca prin subsidiara Allianz-Tiriac, lider pe piata asigurarilor, cu o cota de piata de 15,8% in primele sase luni ale acestui an.

Pentru prima jumatate a acestui an, Allianz-Tiriac a afisat prime brute subscrise de 175 milioane euro pe segmentul de asigurari generale, in usoara crestere fata de acelasi interval al anului trecut. Pe segmentul de asigurari de viata si sanatate, asiguratorul a inregistrat afaceri de 18 milioane euro, cu doua milioane euro mai mult fata de perioada echivalenta din 2007.

Allianz are afaceri si pe piata romaneasca a pensiilor private, fiind al doilea jucator atat pe pilonul II, cat si pe pilonul III.