Compania a introdus fransiza pe 18 iunie 2007 pentru toate politele individuale emise de agentii, brokeri si banci aflate in sistemul informatic al companiei.

Fransiza reprezinta partea din dauna care ramane in sarcina asiguratului si nu se despagubeste de catre societatea de asigurare. Aceasta se stabileste procentual din suma asigurata sau din dauna sau ca o suma fixa raportata la fiecare dauna, iar cu cat fransiza este mai mare, cu atat prima de asigurare trebuie sa fie mai mica.

Reprezentantii Generali sustin ca rezultatele financiare ale companiei au fost mai bune, in pofida faptului ca s-a redus numarul de clienti.

Ionescu sustine ca, in prezent, 80% din asigurarile Casco ale Generali (polite individiale si pe segmentul de leasing) au o singura dauna sau niciuna, ca urmare a introducerii fransizei pe toate segmentele.

"In 2007, Generali Asigurari si-a redus pierderile de peste cinci ori, mai ales datorita introducerii fransizei, care a determinat o limitare a pierderilor pe segmentul auto", a explicat Ionescu. El a adaugat ca toate societatile de asigurari au clienti cu zece daune pe an.

Generali Asigurari a inregistrat o frecventa peste medie a daunelor pe segmentul de leasing. "Intre 10 si 15% dintre clientii societatilor de leasing asigurati au peste 60% din daune pe segmentul Casco", a mentionat Ionescu.

Astfel, din 14.725 de polite inregistrate pe acest segment, 7,31% au avut intre 4 si 14 daune, care reprezinta aproape o treime (31,62%) din totalul despagubirilor platite.

"Asiguratii responsabili nu trebuie sa plateasca mai mult. Nu trebuie sa practicam tarife ridicate pentru toti asiguratii, numai ca sa acoperim gaurile produse de altii", a explicat Ionescu.

Fransiza minima este de 100 euro

Generali este primul asigurator care a introdus fransiza pe toate segmentele de clienti - polite individuale, asigurari de flote, leasig, credit, fleet management.

Seful biroului de asigurari auto Generali a mai spus ca soferii responsabili vor alege sa incheie asigurari cu fransize, pentru ca tariful politei este redus cel putin cu valoarea fransizei.

Pragul minim care poate ramane in sarcina asiguratului este de 100 euro, in cazul unei Dacii, sustin reprezentantii companiei.

Citeste si:

In cazul unor autovehicule de lux sau in cazul camioanelor acesta poate creste, in conditiile in care fransiza se va calcula la circa 0,5% din valoarea autovehiculului nou.

"Asiguram fara fransiza numai persoanele care platesc o prima mai mare decat daunele pe care le-au avut in istoric", a mentionat Ionescu.

El a explicat ca, in ultima perioada, asiguratorii practica o segmentare a clientilor, stabilind tarife pentru categorii de asigurati.

Asiguratorii vor miza pe profit in urmatori ani, in conditiile in care o parte dintre societati au fost preluate de companii multinationale si care vor fi preocupate sa inregistreze profit, considera reprezentantii Generali.

Sistemului bonus malus poate creste tariful politei cu 50% in cazul soferilor cu multe daune

Generali estimeaza ca, dupa introducerea sistemului bonus malus la nivel centralizat, frecventa daunelor va scadea, insa va creste tentativa de frauda intr-o prima faza.

"Sistemul bonus malus este foarte dur pentru cei care au o frecventa mare a daunelor, deoarece ii poate majora tariful politei cu 50%", a explicat Ionescu.

Sistemul bonus malus prevede o calculare a primei de asigurare, la reinnoirea politei, in functie de istoricul daunelor.

Ionescu a mai spus ca o alta problema a asiguratorilor o reprezinta cheltuielile cu despagubirile, care sunt greu de controlat in conditiile in care piesele de schimb se scumpesc.

"Manopera reprezinta 20-30% din valoarea despagubirii, in timp ce pretul pieselor de schimb acopera restul", a mai spus Ionescu.

Cresterea gradului de cuprindere in asigurare a politelor RCA trebuia sa fie de cel putin 90% inainte de aderare la Uniunea Europeana, acesta coborand la circa 83% dupa integrare.

Potrivit unor studii, parcul national de autovehicule va ajunge la 7 milioane peste cinci ani, de la aproape 5 milioane in acest an.