Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a reluat, ieri, tranzactionarea actiunilor companiei Flamingo International, societatea holding pentru Grupul Flamingo.

Actiunile Flamingo, listate la categoria II-a a BVB, au fost suspendate, luni, de la tranzactionare, in vederea anuntarii pe Bursa a convocarii Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor (AGEA) prevazuta pentru luna septembrie.

Flamingo International isi va majora capitalul social cu suma de 43,529 milioane RON (435,29 miliarde lei ROL), prin emisiunea a 435.294.790 noi actiuni cu valoarea nominala de 0,1 RON (sau 1.000 lei ROL) per actiune.

Astfel, actionarii inregistrati la Registrul Actionarilor la data ce va fi stabilita de AGEA, in conformitate cu prevederile legale (propunerea Consiliului de Administratie fiind 3 octombrie 2005), vor primi cu titlu gratuit cinci actiuni nou emise pentru fiecare actiune detinuta.

Citeste si:

Adunarea va fi convocata pe data de 16 septembrie 2005 la Bucuresti, pentru toti actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor la sfarsitul zilei de 29 august 2005.

Potrivit grupului Flamingo International, majorarea de capital social se realizeaza din doua surse, din utilizarea primelor de emisiune integral incasate si din capitalizarea unor rezerve din profitul net.
Flamingo este o companie certificata ISO 9001, atat pentru distributia de produse IT si Consumer Electronics, cat si pentru proiectarea si productia de calculatoare. In Romania, firma detine o retea de peste 80 de magazine IT si Consumer Electronics si filiale in 41 de orase.

Conform datelor furnizate de IDC, in 2004 Flamingo si-a intarit pozitia de lider pe piata IT din Romania, numarul calculatoarelor asamblate in 2004 atingand 60.000 unitati, ceea ce reprezinta o cota de piata de 25 la suta din totalul sistemelor asamblate in Romania. Din grupul Flamingo mai face parte si compania de distributie a produselor IT si Consumer Electronics de pe piata romaneasca - Flamingo Distribution Center, ce deserveste in prezent un numar de aproximativ 1.500 clienti activi si acopera intreg teritoriul tarii prin parteneri locali si prin cele patru puncte de vanzare regionale, fiecare beneficiind de personal si depozit dedicat.

Incepand din anul 1999, Flamingo are o prezenta activa si in plan international, atat in distributie cat si in retail, avand in prezent subsidiare in Bulgaria, Croatia, Olanda, Ungaria, Macedonia, Moldova, Serbia si Muntenegru. La sfarsitul lunii iunie s-a incheiat cu succes oferta publica initiala de actiuni Flamingo International, prin care s-a vandut un volum de 19,55 milioane actiuni (cu 15 la suta mai mult decat volumul initial scos la vanzare), obtinandu-se 12,5 milioane de euro, suma care va fi investita in proiectele de extindere a companiei.