Pentru sumele mai mici de 25 euro, noul card nu mai trebuie trecut prin cititorul clasic al POS-ului, folosind tehnologia contactless, pentru care este nevoie de trecerea dispozitivului prin fata unui cititor special. Tot pentru sumele mai mici de 25 euro, plata este inregistrata automat, fara a necesita introducerea codului PIN sau semnatura clientului, a mai spus directorul departamentul carduri al GarantiBank, Ilgaz Kaya, potrivit NewsIn.

In faza pilot, din noiembrie 2008 si februarie 2009, noua tehnologie va fi disponibila doar in zece restaurante KFC din Bucuresti, Iasi si Brasov, urmand ca din martie 2009, sa fie introdusa in toata reteaua KFC, dar si la alti parteneri comerciali.

Potrivit directorului general al GarantiBank, Berat Icinsel, tehnologia va fi introdusa pana la finalul lui 2009 in 400-500 de puncte de plata. In prezent, cardurile bonus ale GarantiBank care folosesc banda magnetica, dar si tehnologia cip, pot fi folosite pentru plata in 1.300 de puncte de vanzare, respectiv la aproximativ 200 de parteneri comerciali.

In cursul anului viitor, GarantiBank vrea sa testeze noua tehnologie si direct pe telefonul mobil.

In faza pilot, GarantiBank se asteapta sa aiba 200-300 de clienti care detin deja cardul bonus al bancii, iar pana la finalul lui 2009, banca se astepta sa atraga 2.000 pana la 3.000 de clienti.

Citeste si:

GarantiBank detine in prezent aproximativ 1% din piata romaneasca a cardurilor de credit, asteptandu-se ca, pana la finalul lui 2009, sa-si extinda cota de piata pana la 3-5%. De asemenea, banca vrea sa intre in 2009 si pe segmentul cardurilor de debit.

In prezent, banca are circa 20.000 de carduri active si se asteapta ca, pana la sfarsitul anului viitor, sa ajunga la un numar de cel putin trei ori mai mare.

Activele GarantiBank au crescut cu peste 100% in ultimele zece luni, potrivit reprezentantilor bancii.

Potrivit lui Berat Icinsel, GarantiBank a continuat sa acorde imprumuturi pe segmentul pentru populatie, dar in conditiile dificile din piata, a stopat extinderea portofoliului de credite pentru companii, limitandu-se la portofoliul de clienti pe care ii avea deja.