„Este probabil ca activitatea de brokeraj de asigurari sa fie mai putin afectata decat piata de asiguari in general in anul 2009 deoarece clientii, in conditiile in care vor dori sa eficientizeze cheltuielile cu asigurarile, vor apela la cunostintele si puterea de negociere a brokerilor de asigurare pentru a le proiecta programe de asigurari potrivite riscurilor la care sunt expusi si pentru a negocia conditiile de asigurare si primele”, a declarat Rosu cu privire la efectele crizei asupra pietei brokerajului de asigurari.

Venituri din activitatea de brokeraj in 2008 ale Aon Romania au fost estimate de oficialul sau la nivelul de 2,8 milioane de euro (10.6 mil. lei), ceea ce reprezinta o crestere cu 20% fata de 2007.

„Am incheiat anul 2008 cu rezultate peste cele bugetate in contextul in care, efectele crizei economice mondiale au inceput sa se faca simtite si in Romania in ultimul trimestru al anului trecut”, a detaliat Rosu.

In ceea ce priveste efectele crizei, Rosu este de parere ca reducerea activitatii companiilor din domeniul productiei va afecta si companiile din domeniul serviciilor iar aceasta reducere de activitate se va reflecta, intr-o anumita masura, si in volumul primelor de asigurare, cel putin a celor direct legate de volumul de activitate si numarul de angajati.

„Nu credem ca renuntarea la cheltuielile cu asigurare este o solutie buna pe termen lung deoarece, in mod special in conditiile actuale de acodare de credite si finantari, dupa producerea unui eveniment accidental companiile vor avea nevoie de acces rapid la resurse de financiare”, a mai explicat Rosu.

Citeste si:

In viziunea sa, clasa de asigurari care a avut cea mai vizibila evolutie legata de criza financiara este cea a asigurarilor pentru risc de neplata. „Cererile pentru acest tip de asigurari au crescut dar in acelasi timp ne putem astepta si la o inasprire a conditiilor de acordare a acestor acoperiri de catre asiguratori si reasiguratori”, a estimat directorul Aon.

Planurile companiei de brokeraj de asigurari Aon pentru anul 2009, acestea vizeaza o politica centrata pe client, mutarea intr-un sediu nou si consolidarea si instruirea echipei.

„Dorinta noastra este sa fim alaturi de clientii nostri si sa ii ajutam sa depaseasca aceasta perioada economica dificila prin acordarea de consultanta cu privire la riscuri si la finantarea acestora. Dorim in continuare sa ne intarim echipa prin cursuri si actiuni comune si prin atragerea de colegi noi. Anul 2009 va fi si anul mutarii sediului central din Bucuresti intr-o noua locati”, a specificat Rosu.

In acest moment Aon are 40 de angajati, iar Rosu a estimat ca numarul acestora va creste cu circa 10% pana la sfarsitul anului in curs.