"Societatile de leasing sunt preocupate acum sa faca managementul contractelor, in sensul incasarii ratelelor de leasing si al valorificarii bunurilor care au fost recuperate - si mai putin sa incheie contracte noi", a declarat secretarul general al Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR), Adrian Dodita, potrivit NewsIn.

Pe de alta parte, potentialii clienti sunt reticenti cu privire la incheierea unor contracte de finantate, avand in vedere actuala situatie economica.

Dodita a mai spus ca o parte dintre firmele care au incheiat contracte de leasing in anii trecuti iau in considerare pastrarea cel putin a utilajelor de stricta necesitate, in cazul in care intampina dificultati financiare.

"Foarte putine firme de leasing au incheiat contracte noi in acest an", a mai spus sectretarul general al ASLR, care a adaugat ca in ultima perioada a crescut numarul celor care si-au reziliat contractul de leasing inainte de termen.

"Exista firme, in special de transport si de curierat, care si-au restructurat activitatea si care si-au adus masinile la firma de leasing dupa ce au intrat in incapacitate de plata a ratelor", a mai spus Dodita.

ASLR este o organizatie profesionala, nonguvernamentala, nonprofit, apolitica si independenta, care apara si reprezinta interesele societatilor de leasing din Romania.

Piata romaneasca de leasing a scazut anul trecut cu 2,6%, pana la 4,817 miliarde euro, ca urmare a impactului negativ al introducerii taxei de poluare a autovehiculelor si contextului economic dificil din ultima parte a anului, potrivit Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania.

In 2008, ALB Romania avea o cota de piata de 95%, cu o valoare a bunurilor finantate de 4,6 miliarde euro, iar ASLR o cota de piata de 3% si finantari de 122 milioane euro. Firmele neafiliate reprezentau 2% din piata.