Studiul a fost realizat in perioada 2-14 aprilie 2009 si la el au participat persoane cu varste cuprinse intre 22 si 65 ani inclusiv, din Bucuresti si orase cu mai mult de 100.000 de locuitori.

Studiul Asibus, realizat de Mednet Marketing Research Center in 2008, arata ca 36,5% dintre romanii intervievati intentioneaza sa incheie o asigurare in viitorul apropiat, anunta NewsIn.

Dupa aproape un an, dintre cei 36,5% dintre romanii care declarau ca intentioneaza sa incheie o asigurare, doar 22,3% au si realizat acest lucru. Preferintele au ramas insa aceleasi, in top fiind asigurarile de viata si asigurarile de locuintta.

Cei mai multi dintre ei (15,1%) se gandeau la o asigurare de viata, urmati fiind de cei care isi doreau o asigurare de locuinta (12,8%).

Majoritatea au venituri mai mici de 2.000 lei, si considerau ca acestea le ajung pentru un trai decent, dar nu pentru achizitionarea unor obiecte mai scumpe.

Siguranta personala (fizica si psihica) si siguranta financiara sunt principalele motive pentru care respondentii au incheiat asigurari. Pe de alta parte, lipsa banilor, aparitia altor prioritati si alte efecte ale crizei au constituit principalele motive pentru care mai bine de trei sferturi dintre cei intervievati au renuntat la ideea de a mai incheia o asigurare.

De remarcat ar fi ca, desi dintre cei care declarau ca doresc sa incheie o asigurare, cei mai multi aveau venituri lunare mai mici de 2.000 lei, aproape jumatate dintre cei care au si reusit sa faca acest lucru au venituri lunare mai mari de 3.000 lei.

Studiului realizat de Mednet Marketing Research Center in aprilie 2009 arata ca 35,3% dintre romanii chestionati intentioneaza sa incheie o asigurare in viitorul apropiat, schimbandu-se insa preferintele pentru produsele de asigurare. Mai mult de jumatate (53,9%) vor acum sa incheie o asigurare pentru locuinta si 31% vor o asigurare de viata. Acelasi studiu arata ca sunt mai tentati sa incheie o asigurare cei care nu au avut niciodata una.

Potrivit studiului realizat intre 2 si 14 aprilie 2009, romanii considera asigurarea de locuinte ca fiind cea mai necesara in perioada de criza, pe locul doi aflandu-se asigurarea de tip Casco. Pe ultimul loc in clasamentul prioritatilor celor chestionati se afla pensia privata facultativa.

Acelasi studiu reflecta ca cei mai multi romani se simt afectati de criza financiara intr-o oarecare masura, in special in ceea ce priveste veniturile lor lunare, dintre acestia 45% gasind totusi resursele necesare pentru incheierea sau reinnoirea unei polite de asigurare. Aproximativ 70% dintre cei intervievati nu isi simt amenintat locul de munca in aceasta perioada de criza.

Mednet Marketing Research Center este membru al Esomar (The World Association for Research Professionals) si Sorma (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).