Otilia Negrila, directorul de operatiuni al Credit Europe Bank Brasov, acuzata ca a efectuat operatiuni in conturile unor clienti, fara stiinta acestora, pentru a-si insusi banii din conturi si a emis in fals ordine de plata pentru a justifica lipsa sumelor a fost arestata preventiv, vineri, anunta Mediafax.
Tribunalul Brasov a emis mandat de arestare preventiva pentru 29 de zile pe numele Otiliei Negrila.

Otilia Argentina Negrila fusese retinuta pentru 24 de ore, fiind acuzata de acces neautorizat intr-un sistem informatic, frauda informatica, fals in inscrisuri sub semnatura privata, inselaciune si delapidare, conform unui comunicat al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.

Procurorii au stabilit ca Negrila, in calitate de director operatiuni in cadrul Credit Europe Bank - Sucursala Brasov, "a efectuat cu intentie in sistemul informatic al bancii operatiuni pe conturile unor clienti (transferuri, schimburi valutare, ridicari de numerar), fara stiinta acestora, in scopul insusirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis in fals ordine de plata si extrase de cont pentru a justifica tranzactiile si sumele lipsa si a indus in eroare si pagubit clientii bancii in privinta conventiilor de depozit incheiate".

Banca a declansant un control intern in urma primirii unor plangeri din partea a cinci clienti. Unul a reclamat lipsa din cont a sumei de 137.165 lei, altul a sumei de 79.099 lei, un altul a constatat lipsa a 60.000 euro, o alta persoana a sesizat lipsa din cont a sumei de 55.000 lei), iar o alta a 100.000 lei.

Banca a stabilit ca sesizarile sunt intemeiate si ca din conturile clientilor au disparut nejustificat sume de bani, consecutiv unor operatiuni efectuate neautorizat de catre Negrila, conform raportului de control intern al Directiei Conformitate Credit Europe Bank Romania SA din 4 august.

Alte 15 plangeri au fost formulate ulterior.

Din primele cercetari a rezultat ca sumele de bani au fost transferate fraudulos din conturile acestor clienti in alte conturi si retrase apoi in numerar sau au fost efectuate schimburi valutare, urmate de ridicari de numerar ori au fost realizate direct ridicari de numerar.

Anchetatorii au mai constatat ca o parte din clientii bancii au fost indusi in eroare de catre Otilia Negrila cu privire la situatia conturilor, prin eliberarea de extrase de cont false sau cu privire la conventiile de depozit incheiate, care nu au fost depuse la banca de catre invinuita, desi aceasta a incasat personal sumele de bani depuse ori cu privire la nivelul dobanzii acordate, consemnat diferit pe exemplarul de contract al clientilor (mai mare, de exemplu 11%) fata de cel mentionat pe exemplarul de contract inregistrat la banca (mai mic, de exemplu 7%).

Operatiunile privind transferuri, schimburi valutare si ridicari de numerar au fost initiate si autorizate de catre Negrila, conform drepturilor alocate in aplicatia bancara pe baza fisei postului, aceasta avand rangul de acces in aplicatia bancara a bancii de "manager operatiuni".

In acest caz se fac cercetari pentru identificarea tuturor clientilor acestei unitati bancare aflati intr-o situatie similara cu cei care au formulat deja plangeri, a stabilirii intregului prejudiciu, precum si pentru descoperirea si tragerea la raspundere penala a tuturor persoanelor care au participat la savarsirea faptelor sesizate.

Credit Europe Bank a anuntat ca va restitui clientilor pagubiti la sucursala din Brasov toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative. Pierderile suferite de clienti sunt evaluate in acest moment la 365.000 lei (aproximativ 85.000 de euro).

Citeste si Cazul de la Brasov: Paguba de 1,5 mil. euro. 20 de clienti, fara bani in cont


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri