Piata leasingului s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. De la aproximativ 200 de milioane de euro in 1999 s-a ajuns anul trecut la 1,8 miliarde de euro. Dar dezvoltarea acestei piete a fost posibila si datorita aparitiei de noi produse.

Un nou produs

Unul dintre cele mai noi produse de pe aceasta piata este „sales and lease-back“, prin care o societate poate decide vinzarea bunurilor (echipamente, autoturisme etc.) catre o firma de leasing, folosindu-se in continuare de acestea in baza unui contract de leasing. In plus, bunurile pot fi achizitionate ulterior, la sfirsitul contactului de leasing achitindu-se valoarea reziduala a acestora.

Potrivit Ioanei Necula, administrator la firma International Leasing, companiile romanesti au inceput sa capete incredere si sa foloseasca noul produs. „Avem companii care au apelat la acest produs. E drept sint putine, dar sint“, sustine Ioana Necula, administratorul unei firme de leasing. De fapt, o societate care dispune de un parc nou de masini, si a ramas fara bani, poate ceda acest parc firmei de leasing contra unei sume de bani, in functie de valoarea parcului. Ea poate in continuare sa se foloseasca de acest parc, dar numai dupa ce a incheiat cu compania de leasing un contract pe aceasta tema.

Citeste si:

Alte produse pe piata leasingului

Un alt produs, care se adreseaza in special societatilor cu un parc auto mare, este „fleet management“. Astfel, o societate care dispune de un asemenea parc poate sa lase in seama firmei de leasing activitatile de urmarire, intretinere si exploatare a masinilor. Astfel, „fleet management-ul“ implica responsabilitatea companiei finantatoare pentru toate serviciile pe care le presupune administrarea unui parc auto.

Prin „buy-back“, o persoana care a cumparat o masina in leasing, dupa incheierea contractului de leasing, isi poate vinde masina firmei de leasing daca considera ca are nevoie de o masina noua. Banii obtinuti sint considerati avans pentru un alt autoturism luat in leasing. In schimb, compania de leasing care a cumparat autoturismul vechi il poate vinde prin leasingul second-hand. Clientul care va cumpara aceasta masina are avantajul ca societatea de leasing il poate informa despre istoricul automobilului.