Campania "Cere bonul fiscal!" este initiata de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPSR) si va fi structurata pe doua componente, a explicat Sorin Mierlea, presedintele asociatiei. O parte a campaniei se axeaza pe prezentarea proiectelor si investitiilor ce pot fi realizate cu banii obtinuti din taxele colectate de stat, iar prin a doua parte asociatia isi propune sa arate ce se intampla daca consumatorii nu cer bonul fiscal.

Perioada de desfasurare a campaniei va fi de 1.000 de zile, se va lansa la 1 octombrie 2010 si se va derula pe intreg teritoriul Romaniei. MasterCard va face parte din aceasta campanie.

"Ne-am propus sa mentinem campania pentru 1.000 de zile pentru ca noi credem ca o campanie de durata ca picatura chinezeasca poate sa schimbe ceva la nivel colectiv", afirma Sorin Mierlea.

Citeste si:

Mierlea promoveaza prin aceasta campanie si utilizarea cardurilor la plati, motivand ca pe de o parte consumatorii economisesc comisionul de retragere de numerar, iar pe de alta parte sunt siguri ca primesc bon fiscal si astfel "economia gri" poate intra pe un trend de scadere.

Campania se va axa pe trei categorii de consumatori, mai exact liceeni (clasele a XI-a si a XII-a), persoanele de varsta a treia, angajatii institutiilor financiar-bancare. "Persoanele de varsta a treia au nevoie de o asemenea campanie pentru ca spre exemplu au fost tot felul de incercari ca pensiile sa fie date pe card, dar ei nu au inteles ce inseamna acest lucru. Trebuie sa existe un limbaj mai simplu pentru a avea impact", explica presedintele ANPCPPSR.

Prima evaluare a campaniei va fi realizata in luna ianuarie pe baza unor chestionare.