Multi clienti “se reped” sa achizitioneze un telefon mobil doar pentru ca este “aratos”, dar uita sa analizeze ceea ce este mai important – ce nevoi au, de fapt? Ce se asteapta sa realizeze cu acel terminal?

“In Romania, legatura cu brand-ul este foarte puternica, multi clienti isi asociaza chiar personalitatea cu un anumit brand. Pe langa aceasta insa, trebuie sa se uite si la hardware, care sa fie in conformitate cu nevoile lor – sunt terminale care ofera functiile de baza, voce si SMS, potrivite pentru unii, pana la terminale inteligente, cu acces la Internet si camere video”, spune Petrescu, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Pe langa nevoile personale, clientii trebuie sa fie atenti si la ecosistemul “din spatele” telefonului propriu-zis. “Pe langa terminal, clientii achizitioneaza mult mai mult – servicii suplimentare, aplicatii, minute sau SMS-uri gratuite. De asemenea, tot din ecosistemul acesta face parte si viitorul de business al companiei – un lucru uneori neglijat de clienti”, explica Petrescu.

Practic, o companie robusta, poate oferi un ecosistem mai sigur, in expansiune.

“Acum 10 ani nici nu mai stiu daca imi imaginam o asemenea diversitate de terminale mobile pe piata, si asemenea performante, desi, CEO-ul de atunci al Nokia a spus prin 2000 ca se asteapta ca telefoanele mobile sa devina suporturi multimedia. Oricum, telefonul viitorului nu va fi construit de producatori ci, de fapt, de consumatori – ei detin controlul, ei decid, noi ne conformam si venim in intampinarea lor”, spune Petrescu.

Vorbind despre aplicatii, seful Nokia Romania spune ca numarul de dezvoltatori romani pe magazinul Ovi s-a dublat intr-un an, ajungand la “cateva sute”. Numarul de aplicatii a crescut si mai mult, spune Petrescu, fara a oferi insa date exacte. “Vorbim de milioane de download-uri de aplicatii, doar din Romania”. Aplicatiile trimise de dezvoltatorii romani sunt admise doar dupa ce trec testele de securitate ale companiei, procesul durand “cateva saptamani”.

Citeste si:

Nokia este lider de piata in Romania. Seful operatiunilor locale a evitat insa sa ofere date privind cota de piata a companiei pe segmentul smartphone-urilor, subliniind doar ca “intentia Nokia este de a redeveni cel mai mare jucator pe segmentul smartphone-urilor, la nivel global”. Cele mai noi terminale mobile lansate la nivel international de Nokia sunt aduse in Romania cu o intarziere de maxim 2 luni, spune Razvan Petrescu.

Intrebat cum va schimba parteneriatul dintre Nokia si Microsoft piata terminalelor mobile, seful local al Nokia a spus ca, pentru dezvoltatorii de aplicatii, telefoanele cu Windows s-au dovedit interesante si, conform unui studiu international, 90% dintre utilizatorii de terminale cu sisteme de operare Windows ar recomanda telefoane similare si altor utilizatori. “Nu vad de ce acest rezultat al studiului nu s-ar aplica si in Romania. In 2012 vom putea vorbi si de volume si vanzari efective".

Parteneriat istoric: Nokia va instala Windows Phone pe smartphone-uri

Parteneriat istoric: Nokia va instala Windows Phone pe smartphone-uri

Seful Nokia Romania spune ca recent lansatul Nokia Care Center “ar fi putut sa atraga mai multa lume, dar este unul din obiectivele strategice mai mici”. El nu a oferit informatii exacte privind numarul de clienti ce intra in magazin, lunar, dar, la evenimentul de deschidere, Petrescu estima ca service-ul va atrage 2.500 de clienti/luna.

Nokia vrea 2.500 de clienti lunar pentru primul centru european de service si prezentare de aplicatii

Nokia vrea 2.500 de clienti lunar pentru primul centru european de...

Razvan Petrescu foloseste in mod frecvent un Nokia E7, spunand despre terminal ca ii ofera tot ce are el nevoie – poate scrie mail-uri rapid, prin intermediul tastaturii QWERTY, dar si accesa retele sociale prin intermediul ecranului tactil. “Nu folosesc tableta PC, intrucat imi ajunge telefonul acesta, de buzunar”.

Suntem interesati de opinia ta! Ce parere ai de activitatea Nokia in Romania si de smartphone-urile Nokia?