Romtelecom, unul dintre primii trei operatori de televiziune pe piata locala, a cumparat cu 12,9 milioane de euro (fara TVA) pachetul al doilea din totalul de noua pachete licitate pentru difuzarea meciurilor din campionatul intern de fotbal intre 2011-2014. Rezultatul a fost unul surprinzator in special pentru oficialii cluburilor de fotbal, care mizeaza pe drepturile de televizare a meciurilor pentru o buna parte din bugetul anual.
“A fost clar chiar de la inceput ca nu am fost interesati sa cheltuim milioane si milioane de euro pentru drepturi de fotbal, asa cum am afirmat si public. In 2008 nu am fost deloc interesati de acest lucru (in acel an licitatia a fost castigata pentru 85 de milioane de euro, fara TVA, de catre RCS&RDS si Antena 1). Activam pe o piata unde venitul mediu pe utilizator este de 5 euro pe luna (nu toti clientii achizitioneaza pachetele TV cu cele mai mari preturi) si trebuie sa fim realisti cu privire la cat putem cheltui pe drepturi de fotbal. Consideram ca 4,3 milioane de euro pe sezon, adica un meci pe saptamana, este oricum o suma considerabila in comparatie cu veniturile pe care piata romaneasca le poate asigura acum”, explica oficialii Romtelecom, companie cu afaceri de 716,9 milioane de euro anul trecut.

Costul achizitionarii acestei optiuni (16 milioane de euro, cu TVA) este de pana la 1, 5 euro pentru cei aproximativ 1,23 milioane de utilizatori ai Romtelecom (inclusiv cu abonatii Boom TV si Akta) interesat de drepturi sportive exclusive

De asemenea, unul dintre motivele pentru care operatorul nu a achizitionat mai multe pachete este faptul ca din cauza noului regulament de distribuire a meciurilor, nu se stie clar ce partide de fotbal vor fi transmise, calendarul competitiilor urmand sa fie stabilit ulterior.

De altfel, despre neatractivitatea pachetelor a vorbit si Alexandru Oprea, directorul general al RCS&RDS, compania cu cei mai multi clienti de televiziune si principalul competitor al Romtelecom.

RCS&RDS a castigat licitatia pentru sezoanele 2011-2014 pentru primul pachet de difuzare a meciurilor din cu 13,2 mil euro (fara TVA), iar pachetul numarul 8 a fost cumparat de catre Antena TV Group (Antena 1, GSP TV, Antena 2, Antena 3 si Euforia TV) cu 10,5 milioane de euro.

Pachetele 3,4,5,6,7 si 9 nu au fost cumparate. Pentru acestea s-ar mai putea organiza inca o licitatie sau meciurile din aceste pachete vor ramane nedifuzate.

“Vom analiza posibilitatea de a participa la o alta licitatie in momentul in care vom avea toate datele disponibile despre aceast”, au mai spus reprezentantii Romtelecom.

Astfel, exista foarte mari sanse ca din sezonul viitor, la televizor sa fie difuzate doar trei meciuri pe etapa, fata de noua cate sunt disputate saptamanal.

Pe de alta parte, Ovidiu Ghiman, directorul executiv de strategie si comercial pe segmentul rezidential in cadrul Romtelecom, a declarat ca este surprins de faptul ca au fost cumparate doar trei pachete de meciuri, dar ca este multumit de achizitia facuta de Romtelecom.

Pretul de pornire a licitatiei pentru fiecare pachet, cu exceptia pachetelor 8 si 9, a fost de 12,9 milioane de euro (4.300.000 euro/sezon competitional) la care se adauga TVA.

Pentru pachetele 8 si 9, pretul de pornire a licitatiei a fost pentru fiecare dintre ele, de 10,5 milioane de euro (3.500.000 euro/sezon competitional) la care se adauga TVA.

Aceasta licitatie a fost foarte importanta avand in vedere concurenta dintre Romtelecom si RCS&RDS pentru atragere de noi clienti, o astfel de metoda fiind prin continut exclusiv, in special sport, competitiile sportive inregistrand de obicei audiente mari.

Citeste si De ce nu au fost cumparate toate drepturile TV din Liga 1? Cum s-a ajuns aici


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri