Cheltuielile sunt de aproape patru ori mai mari decat cele din perioada similara a lui 2010. Pe de alta parte, afiliatii au castigat comisioane de 256.000 de lei.

Potrivit unui raport realizat pe activitatea din 2Parale, in intervalul 1 ianuarie - 31 martie 2011, comertul electronic continua sa castige teren, numarul de vanzari online inregistrate in aceasta perioada fiind de peste patru ori mai mare decat cel din primul trimestru al lui 2010. Cele mai atractive produse cumparate prin 2Parale au fost cele de fashion si IT&C. Cartile si articolele pentru copii se numara si ele printre produsele care se bucura de un interes in crestere din partea cumparatorilor online din Romania.

Datele arata ca romanii fac mai multe cumparaturi online, insa cheltuiesc mai putin la o singura tranzactie. Daca in primul trimestru al anului trecut 45% dintre comenzi erau sub 100 de lei, acum mai bine de jumatate nu depasesc aceasta suma. Pe de alta parte, proportia cumparaturilor care trec de 400 de lei a ramas la fel. Valoarea medie a cumparaturilor este de 162 de lei (fara TVA), mai mica decat cea din perioada similara a lui 2010.

"Dezvoltarea atat de rapida a retelei 2Parale este strans legata de dezvoltarea comertului online in Romania - unul din putinele sectoare economice aflate in crestere rapida. Daca anul trecut peste 600.000 de romani au cumparat online (conform Eurostat 2010), anul acesta vom avea peste 1.000.000 de romani care vor achizitiona produse sau servicii online. Piata de comert online si-a confirmat potentialul si a depasit deja masa critica - cine a inteles la timp aceasta oportunitate are deja un avantaj important in fata competitorilor”, considera Dorin Boerescu, CEO 2Parale.

Citeste si:

Acesta subliniaza ca jucatori importanti din piata urmeaza sa investeasca sume importante in comertul online iar marketingul afiliat va creste ca pondere in totalul vanzarilor generate prin acest canal.

Interesul pentru cumparaturi online s-a mutat inspre zilele de joi si vineri, anul trecut in aceasta perioada oamenii achizitionand mai mult marti si miercuri. Ca interval orar, romanii sunt mai predispusi sa achizitioneze in a doua parte a zilei, dupa pranz.

2Parale are un portofoliu de 102 campanii si peste 5.000 de afiliati care au livrat circa 19 milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de peste 8,4 mil. lei in intervalul 2008-2011.