La un an dupa ce a lansat un magazin online pentru vanzarea produselor si serviciilor companiei, Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa din Romana, devine primul operator de comunicatii de pe piata locala care lanseaza un mall online (clickshop.ro), utilizatorii avand astfel posibilitatea sa cumpere produse precum electronice, obiecte pentru casa si gradina, articole sportive si de lifestyle.
Aceasta lansare face parte din strategia Romtelecom de diversificare a surselor de venit, conducerea companiei lansand in ultimii ani foarte multe servicii (cele mai importante sunt cele de internet si televiziune) prin care sa isi mareasca cifra de afaceri si profitabilitatea si sa diminueze pierderile de pe segmentul de telefonia fixa.

“Romtelecom este o companie aliniata la tendintele actuale ale pietei. Zona de online este intr-o permanenta evolutie, iar compania s-a dezvoltat semnificativ in aceasta directie in ultimii ani. Mall-ul lansat astazi este inca un pas pentru noi in aceasta directie”, au afirmat pentru wall-street.ro, oficialii Romtelecom.

Piata locala de comert online este estimata la circa 250 de milioane de euro anul acesta, in crestere cu circa 50 de milioane de euro fata de 2010. Principalul jucator este eMag, cu afaceri de 102 milioane de euro anul trecut, iar produsele IT&C reprezinta circa 60% din vanzarile de pe acest segment.

Platforma online clickshop este administrata de Romtelecom si dezvoltata de Deutsche Telekom, grupul german care detine 30% din OTE, actionarul principal al Romtelecom. Romania este a treia tara in care Deutsche Telekom lanseaza un astfel de magazin online, dupa Germania (t-online.de) si Austria.

Deocamdata produsele provin doar din Germania, dar pe viitor pe site vor exista si produse din alte tari. Transportul produselor achizitionate este gratuit pentru orice comanda de peste 300 de lei.

„Prin clickshop.ro, vrem in primul rand sa raspundem asteptarilor oamenilor tineri, activi, obisnuiti sa isi gestioneze cat mai eficient timpul si care atunci cand au nevoie de anumite lucruri, de cele mai multe ori diferite, vor sa le aiba la indemana, intr-un singur loc”, spune Ovidiu Ghiman, director executiv pentru strategie si comercial pe segmentul rezidential in cadrul Romtelecom.

De lansarea si dezvoltarea acestui proiect s-a ocupat Alina Cazacu, manager de portofoliu in cadrul Romtelecom. Pe de alta parte, cel care supervizeaza dezvoltarea site-ului este Olaf Lausen, directorul diviziei de dezvoltare a afacerii din cadrul Romtelecom.

Echipa Clickshop.ro este formata din aproximativ zece persoane.

Lansarea mall-ului Romtelecom vine la o saptamana dupa ce si eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala, a introdus eMag Marketplace, un sistem de afiliere prin care alte companii pot sa isi comercializeze produsele pe site-ul eMag. Primul partener al retailerului este Doron Land, compania care detine site-ul www.toyz.ro .

Cei care vor sa afle mai multe informatii despre produse ori timpul de livrare al acesteia pot suna la 021.9262, numar cu tarif normal in reteaua Romtelecom, disponibil de luni pana sambata, in intervalul orar 08:00-22:00 si duminca, intre 10:00-15:00.

Deutsche Telekom a lansat primul astfel de site de cumparaturi in 2002 in Germania, magazinul online oferind in 2010 aproximativ 17.000 de produse.

Romtelecom a avut anul trecut un business de circa 716,9 milioane de euro, in scadere cu 8,4% fata de 2009.

Compania avea in decembrie 2.603. 983 de telefonie fixa, 1.053.627 de televiziune si 1.013.445 de clienti de internet.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri