Butnar a fost Brand Manager si Director de Comunicare Rompetrol, Senior Strategic Planner in McCann si strategic planner la Headvertising. Ea a fost cooptata in echipa Google Romania la inceputul lunii mai.

Bogdana Butnar a fost cooptata de Google

Bogdana Butnar a fost cooptata de Google

Wall-Street.ro: Care a fost cea mai mare satisfactie profesionala a ta, din 2010 pana in prezent?
Bogdana Butnar: Este ceva ce in prezent, din pacate, nu mai este valabil. Atunci cand am plecat de la agentia MRM am lasat acolo o echipa excelenta, oameni foarte buni. Intre timp insa au plecat care incotro – decizie manageriala. Eu am fost si sunt in continuare foarte incantata de echipa formata acolo.

MRM lanseaza o divizie de email marketing

MRM lanseaza o divizie de email marketing

W-S.ro: Sincer, ma asteptam sa zici ca cea mai mare satisfactie a ta este numirea in pozitia de industry manager la Google Romania.
BB: Regulile Google ma obliga sa nu declar nimic in afara de pozitia anuntata oficial de companie la numirea mea, si anume ca sunt foarte incantata sa ma alatur echipei locale. Deocamdata suntem patru oameni.

W-S.ro: Venirea la Google iti poate influenta stilul – te consideri un “om de afaceri”, care sa stea in spatele biroului opt ore, sau esti “un spirit liber”, dinamic?
BB: In online, sentimentul de libertate este inerent, e greu sa fii “om de birou”, mediul in sine este dinamic, te plimbi mult, intalnesti multe persoane, exista empatie in aceasta piata. Eu vreau sa fiu acest om.

Online-ul romanesc are aceleasi probleme ca in 2008

W-S.ro: Cum ti se pare ca a evoluat piata de online in ultimii ani?
BB: Online-ul are, din pacate, aceleasi probleme ca in 2008. In Romania mai sunt multe lucruri de invatat– facem treaba cu jumatate de masura. De exemplu, nu vad pe nimeni agitandu-se sa implementeze sisteme de monitorizare ale social media cu adevarat utile sau profesioniste.

W-S.ro: La ce te referi? Exista SATI, Trafic.ro, tot este ceva.
BB: Da, exista si asta mi se pare o problema. Exista o sursa oficiala si una neoficiala pe care o prefera unii. Ma refer la faptul ca nimeni nu masoara rezultatele campaniilor pe medii online, clientii accepta rezultatele date de publisheri si nu folosesc datele pentru a evalua efectul asupra businessului. Macar de ar folosi toti Google Analytics, tot ar fi ceva, ca sa stie de unde le vine trafic, care sunt cautarile pe domeniu, ce livreaza campaniile pe siteul de companie.

W-S.ro:
Adica?
BB: Ne axam prea putin pe a face conversii, pe a vinde. De exemplu, in Ungaria, sunt, din cate stiu eu, mai mult de 100 de magazine online importante, la noi este unul singur si mai sunt inca vreo 3-4 care vin din spate si acest lucru nu este ok. Nici nu exista infrastructura. De exemplu, daca vrei sa vezi conversii ca urmare a unei campanii online, trebuie sa angajezi 4-5 oameni care sa se ocupe de procesarea manuala a cererilor pentru drive test, in loc sa creeze un program special si automat care sa preia din aceste eforturi. Intr-adevar, nu este usor, dar investitia s-ar amortiza in cativa ani.

W-S.ro:
Tu faci si blogging de multi ani. Ce parere ai de evolutia acestui mediu?
BB: In continuare, romanii urmaresc oameni, si nu nise, nu tematici. De exemplu Mircea Badea are foarte multi fani, desi el se pricepe in principal la doua lucruri, in domeniu de blogging – sa critice si kick-boxing. Intr-adevar, sunt si exemple pozitive, de bloguri nisate si cu fani multi, cum ar fi cel al lui Cristi Manafu sau al lui Bobby Voicu. Majoritatea insa scrie despre carnati, muzica, faptul ca sunt ei tristi sau frustrati. Haideti sa mai scriem si despre altceva.

W-S.ro: O sa mai ai timp de blogging, avand in vedere noul job la Google?
BB: Clar da. Am insa in plan, curand, sa ma nisez mai mult. In principal, cititorii mei sunt ori oameni de comunicare, ori studenti la comunicare. Asa ca o sa ma nisez si o sa scriu pentru ei.

Citeste si:

A fi femeie intr-un mediu dominat de barbati – “nu este prea bine”

W-S.ro: Cum este sa fii femeie intr-un mediu dominat de barbati?
BB: Nu prea bine. Eu incerc sa am o prezenta cat mai profesionala, si pe Facebook, pe blog si Twitter. Uneori insa imi mai “scapa” cate o melodie sau
un post pur personal si realizez ca nu este ok, asa ca il sterg. Nu este bine pentru ca noi, femeile, suntem si mai sensibile si nu e deloc placut sa fii injurata, cum a fost si cazul meu. Am fost obligata sa dau cateva “ignore-uri”. Partea buna este ca in online exista un spirit de camaraderie pe care mai rar il gasesti in alte medii.

W-S.ro:
Care consideri ca sunt calitatile tale principale, ca om de business? Ce “te recomanda”?
BB: Sunt foarte muncitoare si persuasiva – vorbesc mult si ma ajuta acest lucru. De fapt si in vanzari este in general valabil acest lucru – sunt cei vorbaresti, simpatici si empatici care de obicei castiga in fata celor care stiu teorie foarte multa dar sunt crispati.

W-S.ro: Ce sfaturi ai putea sa dai celor ce sunt la inceput de drum in mediul digital sau comunicare?
BB: Google it! Este atat de simplu. Sunt multi care se ridica in picioare la conferinte si intreaba chestiuni atat de banale incat le poti gasi mult mai usor cu o simpla cautare. Si nu zic asta doar pentru ca lucrez la Google.

W-S.ro:
Ce oameni de business si online din Romania apreciezi si de ce?
BB: Imi place Bobby Voicu, stie foarte multe, este o persoana relaxata, comunica perfect. Cristi Manafu parca este o mica masinuta, este foarte disciplinat si ordonat. Si, in mod poate surprinzator pentru multi, imi place Dinu Patriciu. El a vazut potential in foarte multe zone pe care altii nu le-au sesizat, are foarte multe idei desi uneori nu gaseste oamenii potriviti pentru a le implementa.

As vrea sa traiesc in Londra – au banci foarte frumoase acolo

W-S.ro:
Daca nu ai activa in online ce ti-ar placea sa faci?
BB: As vrea sa am o fabrica de mobila. Imi place foarte mult designul, materie prima inca mai avem in Romania, insa multi cumpara de la Ikea pentru ca sunt prea putini designeri autohtoni cu adevarat buni. Ar trebui sa facem si ceva fizic pentru tara, noi tot importam si producem prea putin.

W-S.ro:
Cum te relaxezi? Ce iti place sa faci?
BB: Nu ma relaxez. Stau pe net toata ziua, cred ca am 2.000 de bloguri in reader, mi se pare fascinant sa citesc ce le trece prin minte oamenilor. De exemplu mi se pare fascinant BoingBoing.net, un blog de cultura digitala bine realizat. Sunt pasionata de tatuaje, desi nu am decat doua, micute, si urmaresc si un grup de artisti in tatuaje din SUA, sau am dat acum putin timp peste o femeie care facea oua de Paste inspirate din jocul Angry Birds.

W-S.ro: Ce pasiuni ai?
BB: Benzile desenate, ciocolata in orice forme, marea. Imi place sa citesc Neil Gaiman.

W-S.ro: Iti plac noile tehnologii? Ce gadgeturi ai?
BB: Am foarte multe – un Nokia, un HTC Desire Z, doua mac-uri, un iPad si un iPod, un FlipCam. Vreau sa imi achizitionez si un mini proiector, mi se pare util.

W-S.ro: In ce oras al lumii ti-ar placea sa traiesti?
BB: La Londra, fara niciun dubiu. Au banci extrem de frumoase in oras si, dupa cum am zis, eu sunt pasionata de design. Uite-te prin Bucuresti si o sa vezi ca toate bancile sunt la fel. La Londra, difera in functie de infrastructura din jur si astfel de amanunte ma atrag pe mine. Sa nu mai zic ca oamenii sunt foarte zambitori si o fac sincer, fara sa incerce “sa te agate”.

W-S.ro: Ce ti-ar placea sa faci, in sapte ani, ca business?
BB: Sa am o mica firma de consultanta cu care sa fac lucruri mici dar foarte destepte. Cred ca in Romania toti cauta lucruri marete dar sunt intr-un final detronati de cei mici si agili. Cred ca salvarea este in IMM-uri.