Pe intreg segmentul de IT, piata a inregistrat o scadere de 20% in 2010 fata de 2009, pana la o valoare de 338 milioane de euro, conform unui raport GfK. Evolutia de pe segmentul de laptop-uri ar putea da semnalul revenirii pe plus a pietei IT.

Romania, tara europeana cu cea mai mare scadere a pietei electroIT in timpul crizei

Romania, tara europeana cu cea mai mare scadere a pietei electroIT...

Oficialii companiei spun ca performanta Sony Vaio in Romania o depaseste pe cea a intregului domeniu, brandul depasind pentru prima oara 4% cota de piata.

“Pentru finalul anului estimam ca vom atinge 4,5-5% din piata”.

Preconizarea actuala este mai redusa decat cea facuta in luna martie de Tomohiro Nakashima, director regional al Sony, acesta estimand atunci ca Sony Vaio va avea la finalul anului o cota de piata de 5-6%, in Romania.

Japonezii de la Sony vor 5-6% din piata pe laptop-uri in Romania

Japonezii de la Sony vor 5-6% din piata pe laptop-uri in Romania

Cele mai bine vandute produse ale companiei nipone sunt cele din seria E, de 15 inci si 17 inci, “dar Sony Vaio nu mai este doar un brand premium ci incercam sa ne adresam din ce in ce mai mult si mass marketului. Seria S, de 13 inci merge bine, si din spate vine puternic si seria F, dedicata celor pasionati de multimedia”, conform oficialilor companiei.

Citeste si:

Pentru a atenua scaderile de vanzari din perioada varii, compania va lansa in circa doua saptamani o noua gama de laptop-uri din seria C, laptop-uri axate pe culori vii (verde, rosu, portocaliu), semi-transparente si dotate cu procesor Intel i3 de generatia a doua, ecrane de 14 inci, 4 Gb RAM, si placa grafica AMD.

Pretul laptopurilor din aceasta gama se va ridica la circa 3.400 lei.

Vanzarile de produse electronice si IT au fost anul trecut de circa 1,23 miliarde de euro, la jumatate fata de maximumul atins in 2008 si cu un miliard de euro mai putin (44,4%) fata de 2007, cel mai bun an pentru economia romaneasa.

Principalii concurenti ai Sony Vaio pe piata locala sunt HP, Dell, Acer sau Apple.