“Cerul este limita – avem tendinta sa supraestimam viitorul si sa subestimam prezentul”, spune el.

Una din trei cautari de pe terminalele mobile au ca scop gasirea de informatii locale. Ulterior, 61% dintre utilizatori apeleaza (daca este posibil) business-ul gasit in timp ce 59% acceseaza, de pe terminalul mobil, locatia gasita.

Sistemul de operare Android castiga teren, atat pe plan international cat si in Romania – peste 36 de producatori de device-uri creeaza terminale pe baza lui, peste 200 de operatori mobili din 100 de tari le comercializeaza si sunt peste 200.000 de aplicatii in Android Market. Era o miscare strategica si normala sa lansam serviciul de navigare cu harti Google si pe telefoanele Android”, spune Dan Bulucea.

In Romania, conform unui studiu facut public de Bulucea, Android acopera 25% din piata sistemelor de operare mobile, Symbian este lider cu circa 35% in timp ca iOS al Apple are aproximativ 24%.

Serviciul de navigare cu harti Google acopera traseele pentru soferi si pietoni in intreaga tara.

Cele pentru biciclisti si transportul in comun nu sunt in prezent integrate.

Hartile sunt trasate dinamic, in timp real, informatiile fiind stocate “in the cloud”, pe serverele Google. Daca conexiunea mobila se intrerupe, sistemul poate genera in continuare rezultate pe traseul stabilit initial, subliniaza oficialii Google. Vederea poate fi din satelit, standard sau de la nivelul strazii – Street View.

“In functie de complexitatea cautarii, pe 20 de km de traseu traficul consumat de mobil este de circa 200 kb”, explica Bulucea.

El subliniaza ca serviciul lansat de Google este doar “o felie” din prezent, deseori subestimat de oamenii ce, in schimb, supraestimeaza viitorul.

“Acest serviciu poate fi folosit in multe feluri – de exemplu sa ofere informatii, in timp real, despre locatii turistice, sau sa identifice cladiri pe baza fotografierii lor – este un serviciu deja existent. Prezentul este incitant, avem insa tendinta sa il subestimam si sa supraestimam viitorul”, adauga seful biroului local al Google.

Citeste si:

Intrebat daca noul serviciu “va ruina” producatorii de GPS-uri, Bulucea a subliniat ca serviciul concureaza, intr-adevar, dar nu este conceput ca inlocuitor al GPS-urilor clasice.

“De exemplu, serviciul de navigare nu renteaza sa fie folosit in alte tari, intrucat datele in roaming sunt mai scumpe. Nu este scopul nostru sa inlocuim dispozitivele profesionale de navigare”.

Bulucea admite ca nu exista harti “perfect detaliate” pe piata dar, serviciul fiind open-source, permite utilizatorilor sa interactioneze cu el si sa updateze.

“De exemplu pasajul de la Basarab, recent dat in folosinta, deja figureaza pe Google Maps”.

Google va genera venituri din noul serviciu, disponibil spre download gratuit din magazinul de aplicatii Android, din advertising targetat, pentru businessurile ce vor sa iasa in evidenta in cautarile generate pe aplicatie.

In ceea ce priveste evolutia pietei de publicitate online, Bulucea spune ca acest segment va evolua in continuare mai repede decat celelalte.

“Este un studiu care spune ca online-ul va deveni al doilea mediu de advertising in Romania, si tind sa fiu de acord cu el”, spune managerul, fara sa declare ce venituri inregistreaza Google Romania din publicitate.

Nivelul de penetrare al smartphone-urilor in Romania este inca redus, dar, intr-un an sau doi acesta va ajunge la nivelul tarilor dezvoltate din Europa de Vest, a subliniat Julien Ducarroz, chief commercial officer al Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala.

El a mai spus ca din vanzarile totale de terminale mobile ale Orange, 30% sunt smartphone-uri si 20% dintre acestea sunt telefoane cu sistem de operare Android.

“In prezent, Orange Romania are 12 device-uri ce suporta aplicatia lansata de Google Romania. Vanzarile de telefoane mobile cu GPS au crescut cu 97% in 2010 fata de 2009”, mai spune Ducarroz.