La poll au participat peste 3.000 de oameni, acesta fiind inca activ in cadrul articolului “Sute de mii de clienti renunta la Orange si Vodafone - cum comentati?”. Articolul, realizat imediat dupa ce Orange Romania a anuntat rezultatele financiare pe trimestrul doi, a atras un numar de peste 50 de comentarii.

Sute de mii de clienti renunta la Orange si Vodafone - cum comentati?

Sute de mii de clienti renunta la Orange si Vodafone - cum comentati?

Dintre cei aproximativ 3.000 de respondenti, peste 37% au spus ca sunt cei mai multumiti de operatorul Cosmote. Putin peste 32% au spus ca sunt multumiti de Orange Romania, pe ultimul loc, cu 30,3% situandu-se Vodafone.

Este de notat ca operatorul grec este, inaintea afisarii rezultatelor financiare pe trimestrul doi, cel mai mic operator ca venituri si numar de clienti dintre cei trei. Veniturile Cosmote s-au redus pe primul trimestru cu 6,5%, pana la 107,3 milioane euro, EBITDA crescand insa cu peste 170%, pana la 17,9 milioane euro. La finalul primului trimestru al anului curent, baza de clienti a Cosmote era de 6,6 milioane (inclusiv Zapp – n.r.), in scadere de la 6,9 milioane cu cat incheiase anul 2010.

Situatia este si mai stransa cand vine vorba de serviciile de relatii cu clientii ale operatorilor mobili. Cosmote conduce si aici, dar la distanta foarte mica de Orange – 34,1% dintre respondenti s-au aratat cel mai multumiti de Cosmote, in timp ce 33,2% de operatorul britanic. Vodafone s-a clasat de asemenea aproape de cei doi concurenti, cu 32,7%.

Acest lucru poate sublinia ceea ce operatorii mobili au transmis constant de-a lungul ultimilor ani, si anume interesul crescand pe care il acorda serviciilor de relatii cu clientii.

Diferente mai mari se pot vedea in eforturile de marketing ale celor trei operatori mobili, pe acest segment detasandu-se clar Cosmote – peste 40% votand compania ca avand cele mai convingatoare eforturi in acest sens. Operatorul grec este urmat de Vodafone, cu putin peste 34% din optiuni si de Orange Romania, cu 25,5% din voturi.

Creatia publicitara pentru Cosmote Romania este realizata de Ogilvy si pe anumite segmente (corporate) de Papaya. In cazul Vodafone banii de media sunt gestionati de agentia OMD.

Citeste si:

Cum ti se pare publicitatea practicata de cei trei operatori mobili? Comenteaza mai jos.

La intrebarea cu doua variate de raspuns “Esti multumit de preturile practicate de operatorii telecom mobili” cei mai multi (66%) au raspuns ca nu, doar 33% spunand ca sunt multumiti. Acest lucru contrazice statisticile interne si internationale care claseaza Romania ca fiind unul dintre statele cu cele mai mici tarife din UE, in special din cauza concurentei foarte acerbe de pe piata locala.

Click pe foto pentru marire.

Sursa foto: RecessionWire