Imaginati-va o adevarata experienta “plug-and-play”. Un set caruia, pentru a functiona, ii trebuie numai doua fire: unul de alimentare si cablul TV. Il pornesti, iti introduci ID-ul Apple si “esti gata de atac”. Meniul arata foarte bine si este foarte intuitiv; posturile cu plata sunt numai la un click si o parola distanta. Televizorul ruleaza aplicatii de la jocuri pana la FaceTime si Skype, functioneaza fara probleme cu alte dipozitive Apple si poate indeplini fara probleme rolul unui “router Wi-Fi” prin conectarea unui cablu de internet.

O problema o reprezinta multitudinea de servicii de cablu si de standarde pe care Apple TV ar fi nevoit sa le aiba. Dispozitivul va trebui sa suporte numai cativa operatori sau altfel risca sa aiba foarte multe bug-uri. Operatorii de cablu au renuntat la cardul de acces la televizor ce indeplinea rolul de a receptiona posturile TV deoarece ar fi fost dificila asigurarea service-ului. Apple ar trebui sa se bazeze fie pe oamenii de la cablu sau ar trebui sa isi creeze propria “Apple Geek Squad “ (echipa de specialisti –n.r.) care s-ar deplasa la domiciliul clientului si ar rezolva situatia.

O alta problema ar fi ca oamenii, in general, nu isi schimba televizoarele atat de des precum alte aparate electrice sau electronice. Telefoatene mobile si computerele sunt “depasite” in scurt timp datorita noilor tehnologii, astfel an de an sau o data la doi ani utilizatorii se simt nevoiti sa-si schimbe dispozitivele cu unele mai performante. In momentul in care o familie alege sa faca o investitie intr-un televizor, acesteia ii va fi dificil sa faca noi achizitii, mai ales ca produsele electronice despre care vorbim sunt si foarte scumpe.

Citeste si:

Desi ar putea intampina astfel de probleme, analistul Piper Jaffray este de parere ca “Apple va revolutiona industria televizoarelor exact cum a facut si cu cea a telefoniei mobile, prin iPhone”.

1. Unde credeti ca va avea Apple TV cel mai mare succes?