Una dintre zonele in care BitDefender isi doreste sa creasca foarte mult in perioada urmatoare este cea a tarilor BRIC (Brazilia, Rusia, India si China), foarte multi dintre cei 400 de milioane de utilizatori ai producatorului de software provenind din aceste regiuni. De altfel, anul trecut peste 200 de milioane dintre utilizatorii Bitdefender erau de pe piata chineza.

Directorul operational al BitDefender: In 3-5 ani vrem sa fim intre primii sase producatori de securitate IT din lume

Directorul operational al BitDefender: In 3-5 ani vrem sa fim intre...

Florin Talpes nu a spus unde va fi deschis noul birou, insa a precizat ca aceasta va fi in afara Europei, dar nu intr-una dintre tarile BRIC.

Cea mai importanta zona in privinta veniturilor companiei este America de Nord, Bitdefender avand de altfel doua birouri in SUA (in Silicon Valley-California si in Florida). Totodata, producatorul mai are birouri in Marea Britanie, Germania si Spania si un centru de servicii in Chile care deserveste vorbitorii de limba spanioala. Pentru birourile din strainatate lucreaza peste 100 de persoane, iar pentru birourile dIn Romania (de la Bucuresti, Iasi, Cluj si Timisoara) lucrau anul trecut circa 380 de persoane.

Bitdefender are o cota de sub 5% din piata globala de securitate informatica, in timp ce pe piata romaneasca procentul este de 40%. Totodata, Romania genereaza mai putin de 5% din veniturile companiei.

Reprezentantii Bitdefender nu fac publica intreaga cifra de afaceri a companiei, iar valoarea de la Ministerul de Finante reprezinta veniturile din Romania, dar si o parte din afacerile la nivel global. In 2010, Bitdefender SRL a avut o cifra de afaceri de 28,9 milioane de euro si un profit net de 240.000 de euro, conform mfinante.ro.

Chiar daca nu a oferit date despre evolutia veniturilor in acest an, Talpes a precizat ca se asteapta ca producatorul sa creasca foarte mult in 2011.

De asemenea, cu toate ca va pune in continuare accentul pe cresterea organica, fondatorul Bitdefender nu exclude achizitii de companii.

“Cand ne-am extins in Spania (n.red. biroul din Spania a fost deschis in 2003) am achizitionat. Achizitia de companii nu este deloc exclusa. Noi avem foarte multe parteneriate, si, da, se poate intampla acest lucru. Deocamdata o buna parte din cresterea pe care ne-o prognozam este o crestere organic”, a explicat antreprenorul.

Discutii pentru atragerea unui nou investitor

In acelasi timp, Florin Talpes poarta discutii cu mai multe fonduri de investitii pentru a atrage un nou actionar in companie.

“Sunt in continuare in discutii. Interesul in ultimele 12 luni a crescut. In septembrie 2008 am primit un e-mail de la unul dintre fondurile de investitii cu care discutam in Silicon Valley. Primul lucru pe care ni l-au zis a fost sa gestionam cat mai bine banii, ca important este sa supravietuim. Timp de 6-12 luni cuvantul de ordine a fost supravietuirea. Intre timp, in ultimele 12 luni, fondurile de investitii au inceput sa se uite cu mare atentie, deci pot spune ca interesul lor a crescut. Suntem in discutii. Fonduri care ne-au contactat sunt fonduri dupa care noi ne uitam, pentru ca sunt emblematice. Important va fi cand vom avea un shortlist”, a precizat fondatorul Bitdefender.

In 2007, Talpes a vandut 7% din companie atragand o investitie de sapte milioane de dolari din parte unui grup de sapte investitori privati, romani si americani, acestia evaluand atunci Bitdefender la peste 100 milioane de dolari. Reprezentantul investitorilor este Horia Manda, managing partner al Axxess Capital, compania care administreaza fondurile Romanian-American Enterprise Fund (RAEF) si Balkan Accession Fund (BAF)

Listarea pe Bursa este amanata din nou

Citeste si:

Desi in 2010 a afirmat ca si-ar dori sa listeze compania in 2012, fondatorul Bitdefender a precizat ca acest lucru nu se va intampla anul viitor deoarece isi doreste sa se dezvolte pe segmentul de virtualizare, ceea ce ar putea determina o mai mare capitalizare a companiei.

Virtualizarea este o tehnologie prin care informatiile de pe sute si mii de servere pot fi stocate pe un singur server.

“Vrem intai sa dovedim ca suntem un lider pe piata globala ceea ce ne va ajuta mai mult. Daca spun: <<Eu voi face aceste lucruri pe virtualizare>> ai anumiti multipli, iar daca spui ca ai facut lucrurile acestea ai altii”, a explicat Talpes.

Un alt motiv este situatia in care se afla Bursa romaneasca.

“Am spus tot timpul ca fiind roman m-ar interesa sa pun si eu umarul la Bursa din Romania, dar cu conditia sa fie o bursa solida. Pentru ca nu vrei sa iesi pe bursa si sa ai un esec pentru ca nu este transparenta. Vrei sa o joci pe bursa care iti da o anumita siguranta vis-a-vis de regulile jocului. Si sper ca pana o sa iesim noi, Bursa din Romania va fi una dintre candidate. Eu tot timpul am spus ca m-ar interesa. E drept ca daca ar fi sa ies astazi pe bursa, nu as iesi pe bursa din Romania. Dar nu ies astazi si intentia de a iesi pe bursa din Romania exista in continuare. Oricum daca va fi sa fie, va fi si pe bursa din Romania”, a afirmat antreprenorul.

Rebranding de peste un milion de euro

Compania si-a prezentat noua identitate de brand a companiei, noul logo fiind dragonul-lup, simbolul armatei dacice. Totodata, noul slogan va fi "awake" (treaz).

Procesul de rebranding a fost gestionat de agentia Brandient si a durat doi ani. Costurile sunt de peste un milion de euro.

Noua suita de solutii antivirus pentru 2012

Compania a lansat suita de solutii Total Security 2012 (65 de euro) si versiunile produselor Bitdefender Internet Security 2012 (45 de euro) si Bitdefender Antivirus Plus 2012 (30 de euro)

Noile solutii Bitdefender 2012 sunt disponibile pe site-ul Bitdefender.ro sau la partenerii autorizati ai companiei.