Acesta ii va raporta direct lui Florin Talpes, fondatorul companiei, care va continua sa se ocupe de zona de strategie, in timp ce Arizmendi se va ocupa de zona operationala, el urmand sa coordoneze echipele de vanzari, marketing si cele pentru relatii cu clienti.

“Unul dintre obiectivele mele este sa extind businessul BitDefender la nivel global, avem planuri agresive de extindere in America de Nord si cea de Sud, in Asia si in unele tari din Europa de Vest. Dar toate regiunile au potential de crestere. De exemplu, in pietele mature avem multe oportunitati de dezvoltare pentru ca in aceste zone orice punct pe care il castigi in plus la cota de piata inseamna foarte mult. Pe de alta parte, in pietele emergente, ne asteptam sa fie si mai mare potentialul. Noi avem oameni in Brazilia din acest an, in Australia... punem pe picioare echipe oameni in zone in credem ca putem creste”, a explicat pentru wall-street.ro, Charles Arizmendi (foto), manager care are o experienta de 20 de ani in vanzari si marketing.

El adauga ca unul dintre obietivele companiei este ca in aproximativ 3-5 ani producatorul local de solutii informatice este sa ajunga pe locul sase la nivel mondial in ceea ce priveste numarul de utilizatori.

Arizmendi este nascut in Venezuela si a lucrat din 1994 si pana in 2009 pentru producatorul de software Microsoft. Din vara lui 2007, el a coordonat echipele de vanzari, marketing si programe ale companiei pentru regiunea Europa Centrala si de Est, functie din care a gestionat venituri de pana la 1,3 miliarde de dolari.

Managerul a avut doua intalniri cu Florin Talpes inainte de a-si incepe mandatul in septembrie, prima fiind in iunie in Germania, inainte de Campionatul Mondial din Africa de Sud, si cea de-a doua in Romania.

“M-am retras de la Microsoft in 2009 si unul dintre lucrurile la care m-am gandit a fost securitatea informatica pentru ca am doi copii. Totodata, unul dintre ultimele mele obiective la Microsoft a fost sa dezvolt lantul de securitate informatica in Europa Centrala si de Est”, afirma oficialul companiei, adaugand ca a mai fost de cateva ori in Romania inainte de a-si prelua functia la BitDefender, ca avea prieteni aici si ca il cunoastea pe Silviu Hotaran, cel care a condus businessul Microsoft Romania intre 1996 si 2008.

Odata cu extinderea BitDefender noul manager va avea printre obiective si cresterea numarului de utilizatori si a veniturilor companiei.

In prezent producatorul de securitate are o cota de piata de 40% pe piata locala de solutii informatice, un segment evaluat la circa 10 milioane de euro, in timp ce pe plan mondial cota companiei este de 1-2%.

Anul trecut, compania a avut venituri de 24,7 milioane de euro si un profit net de 1,7 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Citeste si:

BitDefender are la nivel mondial peste 250 de milioane de milioane de utilizatori, acestia folosind produsele companiei ori solutiile altor producatori care se bazeaza insa pe tehnologii BitDefender.

“In China suntem printr-un partener local, Qihoo, care foloseste tehnologia BitDefender si unde sunt peste 200 de milioane de persoane care utilizeaza aceste produse. Avem oameni in Brazilia, suntem in negocieri cu un partener foarte important in Rusia, evaluam si India, iar o alta piata importanta este Mexic. Pentru noi este important cati utilizatori avem si vrem sa fie cat mai multi. De exemplu, daca in Romania avem cota de 40%, ne gandim cum sa ajungem la 50%, iar daca in Africa de Sud este de 20% incercam sa obtinem 25%. IDC preconizeaza o crestere a segmentului de securitate informatica de 8% in pietele mature si de 12-13% in pietele emergente. Insa daca vrei sa ai impact trebuie sa cresti cu cel putin 10% mai mult decat aceste procente”, mai spune Arizmendi.

Daca cea mai mare piata pentru BitDefender este cea chineza, regiuni foarte importante sunt si Statele Unite ale Americii, Japonia, Franta si Marea Britanie, tari care sunt considerate ca fiind lideri in ceea ce priveste consumul de solutii de securitate informatica, arata datelor companiei de cercetare IDC.

De altfel, compania are birouri in SUA (Florida), Spania, Marea Britanie si Germania, in care lucreaza intre 100 si 200 de angajati si un centru de servicii in Chile, care deserveste utilizatorii vorbitori de limba spaniola din America de Sud si Spania. In Romania, compania avea anul trecut 425 de angajati.

In ceea ce priveste evolutia pietei globale de securitate informatica in 2010, managerul afirma ca aceasta a crescut peste tot in lume deoarece din ce in ce mai multi oameni realizeaza importanta protectiei informatice, in acelasi timp lansandu-se din ce in mai multe dispozitive care fac ca cererea sa creasca.

“In 2011, cateva segmente foarte importante pentru noi sunt social media si zona de mobilitate pentru ca perceptia se schimpa de la protectia dispozitivului la cum sa protejezi utilizatorul si datele lui de pe telefon. O alta provocare va fi cloud computing-ul pentru ca acesta va schimba felul in care oferim serviciile. Speram ca in aproximativ un an sa fim o companie diferita fata de cea actuala, care ofera multe produse diverse in aceste zone”, explica directorul operational al companiei.

De exemplu, in octombrie BitDefender a lansat aplicatia Safego care verifica informatiile expuse de utilizatori pe Facebook, iar cateva saptamani mai tarziu a lansat un produs gratuit pentru IMM-uri si utilizatorii individuali care blocheaza mesajele spam de pe serverele de e-mail care functioneaza pe Linux.

Despre o posibila achizitie pe care ar putea sa o faca BitDefender, oficialul companiei afirma ca acest lucru reprezinta mereu o posibilitate.

“Discutia nu este daca achizitiile sunt o metoda de a creste sau nu pentru aceasta este mereu o posibilitate, discutia este daca pentru tehnologiile noastre avem nevoie sa cumparam pe cineva sau nu. Noi avem un grup de oameni foarte talentati, dar trebuie sa asteptam si sa vedem. Unele tehnologii ar putea fi realizate de noi, unele ar putea fi cumparate. Deocamdatam pentru noi, o achizitie nu este o prioritate in ceea ce priveste tenologia, ci doar daca am vrea un anumit produs”, mai spune managerul.