Microsoft va lansa in luna iunie un program antivirus, valabil pe baza de abonament, debutand astfel pe piata de profil, aflata in plina dezoltare si dominata de firme precum Symantec, McAfee sau Trend Micro, transmite Reuters.

Lansarea produsului, numit Windows OneCare Live, marcheaza primul pas din strategia Microsoft de vanzare de software prin intermediul Internetului, precum concurentii Google si Yahoo. Grupul american a aratat ca doreste sa ofere un serviciu complex care sa includa programe antivirus, firewall si anti-spyware.

"Analizand piata, am observat ca nu exista nici o firma in aceasta categorie", a declarat Dennis Bonsall, director al departamentului care a proiectat Windows OneCare Live.

Citeste si:

Microsoft va solicita o taxa anuala de 49,95 dolari, produsul putand fi instalat pe trei computere. Windows OneCare Live se adreseaza consumatorilor individuali si firmelor mici.

Gregg Moskowitz, analist la Susquehanna Financial Group, considera ca intrarea Microsoft pe piata programelor de securitate, care a consemnat in ultimii doi ani un ritm de crestere de 10%, va diminua profiturile anumitor companii precum Symantec si McAfee. "Prezenta unui concurent nou si puternic - chiar fara experienta - va produce schimbari", a spus Moskowitz.

In iunie 2003, Microsoft a achizitionat antivirusul RAV (Reliable Antivirus) proiectat de firma romaneasca GeCAD Software, fara a dezvolta pana in prezent un produs similar sub marca proprie.