Focusul la lansarea de ieri a fost pe pret. 3GS-ul va fi gratis la un contract pe doi ani cu operatorii telecom. iPhone 4 va fi produs intr-o singura varianta, cea de 8GB, dar va costa doar 100 $ cu contract pe doi ani.
Schimbarile de cote de piata in Europa in prima jumatate a anului pot explica strategia companiei americane. Samsung castiga in mod vertiginos acoperire, pe fondul pierderii terenului de catre Nokia, companie finlandeza care si-a redus cota de la 40% in primul trimestru al anului precedent la doar 11% in al doilea trimestru al lui 2011, conform IDC. Apple nu a beneficiat in mod substantial de aceste schimbari.
Cota Apple in Europa a fost la finalul primului semestru de 21%, in scadere de la 25%, in timp ce Samsung a crescut foarte rapid, de la 2,5% la 22%, si a depasit producatorul american. HTC a castigat acoperire de asemenea, de la 8% la 14%.
Producatorii din Asia s-au aliat eficient cu puterea de programare a Google si au integrat pe terminalele proprii Android, sistem de operare ce “musca” puternic din iOS-ul Apple.
Piata smartphone-urilor este extrem de dinamica, jucatorii pot cadea sau, din contra, purta lauri de la un trimestru la altul. Un alt exemplu este Research in Motion, producatorul Blacberry, companie care a scazut vertiginos in ultimul an.
Conform Apple, compania a comercializat din 2007 pana in prezent 129 milioane de iPhone-uri si, din 2002, anul lansarii iPod-ului, a comercializat 325 milioane de astfel de gadget-uri. Deci Apple va trebui sa mai vanda 200 de milioane de telefoane pentru a atinge publicul iPod-urilor.
Desi Apple detine inca suprematia pe MP3 playere, vanzarile companiei au inceput sa scada – compania a vandut cu 20% mai putine iPod-uri in trimestrul trei decat in aceeasi perioada a anului precedent.
Considerati ca Apple a judecat corect lansand o versiune imbunatatita, dar mai ieftina, a iPhone-ului? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: