Aceste dureri, desi pot parea minore, sunt reale – si pe deasupra si dureroase. Entrepreneur.com a compilat patru dintre cele mai intalnite dureri cauzate de tehnologie, oferind si remediile necesare.

Durere de gat cauzata de trimiterea mesajelor text

Aceasta este de obicei cauzata de folosirea excesiva a smartphone-urilor si a tabletelor. Datorita popularitatii mesajelor text printre tineri, durerea este mai des intalnita in randul adolescentilor si tinerilor adulti dar poate fi observata si in cazul persoanelor mai varstnice care se uita cu orele, in jos, la device-urile mobile.

“Gandeste-te la capul tau ca la o bila de bowling stand pe un arc. Inclinand bila inainte pentru o perioada mai lunga de timp pune presiune si indoaie acel arc”, spune Robert Hayden, medic din Atlanta.

Cu cat petreci mai mult timp cu capul inclinat cu atat cresc sansele sa iti modifici curbura naturala a vertebrelor gatului/cefei. In final, poti pune presiune suficienta asupra coloanei vertebrale acest lucru traducandu-se in probleme de lunga durata la nivelul spatelui

Solutii

Schimba-ti frecvent pozitia atunci cand tastezi pe mobil/tableta. Ia pauze dese, roteste-ti gatul si lipeste-ti urechile de umeri, spune Hayden. De asemenea, poti pur si simplu sa tii device-ul mai sus astfel incat sa nu te uiti doar in jos.

Daca durerea persista, trebuie sa consulti un medic.

Durere cauzata de monitoare

Luminile fluorescente venind de deasupra, unghiul monitorului si font-urile de mici dimensiuni pot contribui la durere de ochi si abilitate mai redusa de “a focusa” privirea pe obiecte care se afla in apropierea ta, considera doctorul Jim Sheedy, oftalmolog si director al Vision Performance Institute in Forest Grove.

Solutii: Ia pauze regulate

Rezolvarea problemei necesita doi pasi: reducerea expunerii la activitati ce necesita acuitate vizuala marita si luarea de pauze regulate, spune Sheedy. De exemplu, acolo unde este posibil, inchide luminile din tavan si foloseste lampi de birou cu lumina calda, mai putin puternica. De asemenea, incearca ca privirea sa se plaseze in partea superioara a ecranului astfel incat sa privesti la 10 grade in jos spre el. Ajusteaza marimea fontului astfel incat sa poti lectura usor.

Pentru a-ti mentine ochii in forma, la fiecare 20 de minute uite-te la o distanta de 20 de pasi pentru 20 de secunde. Aceste pauze frecvente te pot ajuta sa iti mentii ochii in forma.

Citeste si:

Durere cauzata de tastare

Cauzata in special de tastarea indelungata, aceasta durere se regaseste in special in tendoanele degetelor mari dar si, uneori, in palme. In unele situatii se pot produce mici rupturi interne.

Severitatea durerilor este direct proportionala cu durata tastarii, cat de rapid o faci si cat de strans tii telefonul in mana. Durerea nu apare insa doar atunci cand tastezi pe telefoane mobile, ci orice activitate repetata mult timp (precum scrisul la tastatura unui computer/laptop) poate duce la dureri.

Solutie: Relaxeaza-ti degetele

Daca scrii multe mail-uri pe telefon sau tableta, ia pauze si scrie mai rar. Cei ce tasteaza rapid sunt cei mai susceptibili de a-si slabi ligamentele. Totodata poti alterna scrierea de pe un telefon QWERTY pe unul touch screen, pentru a varia miscarile si a nu pune presiune continua pe anumite ligamente.

Dureri de cot cauzate de tablete

Denumita si “iPad elbow” poate afecta o varietate de tendoane de la incheietura la cot, depinzand de felul cum tii tableta. “Oamenii care folosesc frecvent laptop-urile si tabletele deseori nu sunt interesati de pozitia in care stau”, spune Christopher Morris, reumatolog. Multi utilizatori de tablete se ghemuiesc pe un fotoliu intr-o aparenta pozitie comfortabila, in loc sa fie atenti si sa se plaseze intr-o pozitie corecta si naturala corpului uman.

Solutie: Incearca un suport pentru tableta

Desi medicii inca incearca sa descopere toate dedesubturile durerilor cauzate de folosirea excesiva a tabletelor, luarea de pauze pot reduce durerile. “Cel mai important lucru cand vine vorba de activitati repetate este sa iti asculti trupul”, spune Morris. “Daca dupa o ora simti ca te doare ceva, nu ignora acest lucru zicand ca o sa treaca de la sine. De asemenea, incearca pe cat posibil sa nu ajungi la durere, cunoaste-te pe tine insuti si evita sa repeti aceleasi greseli”.

De asemenea poti achizitiona o gama larga de suporturi pentru tablete care obliga utilizatorii la o pozitie mai naturala.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Tu ai resimtit astfel de dureri? Ce faci pentru a te proteja?