Piata telefoniei mobile a devenit tot mai dinamica odata cu lansarea Cosmote. Strategiile se schimba, iar ritmul in care se misca industria telefoniei mobile devine tot mai alert. Nou relansatul operator incearca sa atraga cat mai multi clienti prin oferte demne de luat in seama, ce nu lasa indiferenta concurenta. Acesta este un lucru pozitiv in sine, multa cerneala fiind consumata pe vremea Cosmorom doar pentru sustinerea ideii ca relansarea acestei retele ar aduce o adevarata concurenta pe piata telefoniei mobile de la noi.

Oferte atractive

Poate de aceea acum Orange ofera 30 de minute gratuite la fiecare 3 platite, 1.440 de minute in retea, abonament gratuit 3 luni; la Cosmote „cumperi credit 5 euro – primesti 10” dupa ce am avut cele 2.000 de minute gratis; Connex ne-a adus semifinala UEFA (Steaua – Middlesbrough) in direct pe mobil, dar si tarife de genul un cent pe minut si tot un cent si pe sms, iar cu Zapp Talk Free beneficiem de „convorbiri gratuite in retea si de tarife excelente pentru convorbirile in celelalte retele”. Tot aici avem un tarif redus pentru toate apelurile catre o “retea GSM favorita”, indiferent de ora sau de zi, si pentru toate apelurile catre retelele fixe. Tarif redus pentru apelurile catre mai multe “retele GSM favorite” sau 0,06 dolari pe minut catre orice numar din retelele fixe fac parte tot din oferta Zapp.

Telefoane gratuite contra abonamente

Telefoanele moderne, unele chiar de ultima generatie, sunt tot mai prezente in ofertele utilizatorilor, care dau deja mobile gratis pentru anumite abonamente. Or ideea de a oferi mobile tot mai performante gratis este prezenta de mult timp atat in piata mondiala cat si la noi ca tendinta pentru operatori. Acestia atrag astfel clientii pentru ca mai apoi sa scoata profit din serviciile oferite unui numar cat mai mare de utilizatori.

Citeste si:

Statistica

Pentru moment, Orange apare ca primul operator mobil de la noi avand in februarie anul curent peste 7 milioane de clienti. Connex este pe locul 2 cu aproximativ 6 milioane de clienti, iar Zapp si Cosmote se lupta pentru locul al treilea. Oricum, relansarea celui de-al patrulea operator aduce un plus clar pietei de telefonie mobila. De acum acel „viitor bright-orange” care „suna bine” pentru... diverse grupuri, incepe sa se arate din ce in ce mai „in touch with life”...

Pregatiri pentru 3G

In acest context, Orange si-a lansat saptamana aceasta un nou portal, dedicat in special continutului multimedia, managementul companiei considerand acum ca serviciile de voce au devenit doar o mica parte din dorintele clientilor, telefonul fiind tot mai mult un accesoriu de lifestyle. Richard Moat, director executiv, a anuntat ca Orange va lansa serviciul 3G, pentru zona urbana, in al doilea trimestu al anului curent, serviciul EDGE (tehnologie premergatoare 3G, prin care nu se pot lansa insa apeluri video), fiind deja disponibil.

Oficialul a declarat ca s-a preferat aceasta varianta pentru a lansa un serviciu 3G cu o acoperire urbana in toata tara. Dupa lansare, clientii ajunsi in zone fara acoperirea 3G vor avea totusi acces la reteaua EDGE. De aceea oferta multimedia dedicata mobilelor de ultima generatie, si nu numai, a crescut saptamana trecuta considerabil. Noul portal permite descarcarea melodiilor preferate atat pe telefonul mobil (compatibil), cat si pe calculatorul personal. Catalogul online contine peste 230.000 de melodii (de la Pink Floid pana la Robbie Williams sau Gorillaz). Odata platita, melodia aleasa va putea fi descarcata - pe PC sau pe mobil. Clientii mai dispun acum si de clipuri near-live, accesibile prin streaming, de la 13 posturi TV si 4 radiouri, printre care: Realitatea TV, Antena 3 s.a, dar si la posturi internationale ca: BBC, Fashion TV, etc.