Cu mic cu mare, inca de la deschiderea portilor complexului Turbohalle din cartierul Militari, tinerii au umplut sala principala de unde era transmis in timp real, pe mai multe proiectoare, ceea ce se petrecea pe “campul de batalie” al celor trei competitii unde gamerii erau implicati: Counter-Strike 1.6, StarCraft2 si League of Legends.

Organizatorii evenimentul spun ca nu se asteptau sa fie atat de bine primit de public, lucru care s-a reflectat si in numarul mare de bilete pe care au reusit sa le vanda pe parcursul celor doua zile de competitii sportive.

“Ne asteptam sa vindem undeva la 200-300 de bilete la inceput, insa au fost achizitionate peste 4.000 de tichete de acces in cele doua zile ale competitiei. Acest lucru arata ca astfel de evenimente atrag foarte multa lume, dar este un proiect la care s-a muncit enorm – a fost un efort atat material cat si o lupta de convingere pe care a trebuit sa o ducem. Investia pentru a putea aduce acest eveniment in Romania s-a ridicat la peste 70.000 de euro”, a declarat pentru wall-street.roSilviu Stroie, presedinte ComputerGames si PGL si totodata organizatorul evenimentului de la Bucuresti.

Evenimentul de la Bucuresti este unul decisiv pentru cei mai importanti gameri ai lumii, in vederea calificarii la marea finala DreamHack Winter din noiembrie, din Suedia.

15 jucatori au reprezentat Romania la StarCraft 2

La turneul de StarCraft 2 au concurat 15 jucatori din Romania, Coreea de Sud (8), Franta (4), Germania (5), Finlanda (4), Polonia (4), Suedia (3), Austria (3), Italia (3), Olanda (3), Bulgaria (2), Canada (1), Grecia (1), Marea Britanie (1), Norvegia (1), Serbia (1), Statele Unite (1), Turcia (1) si Ucraina (1).

Pentru competitia de StarCraft 2 au fost puse la bataie premii care ating valoarea totala de 18.000 de euro.

Turneul 1v1 la acest joc a inceput cu grupe multiple, iar cei care s-au calificat mai departe vor ajunge in playoff-urile de tipul single-elimination.

Cei care nu au reusit sa se claseze pe primele doua pozitii, care asigura participarea directa la marea finala DreamHack Winter, se mai pot califica daca acumuleaza suficiente puncte. DreamHack Eizo Open Stockholm, Summer, Valencia si Bucuresti preced DreamHack Winter, ce va avea loc la Jonkoping, in Suedia, in perioada 22 – 25 noiembrie.

Astfel, in marea finala de la Jonkoping se pot califica primii 12 jucatori cu cel mai mare punctaj adunat, obtinut in competitiile anterioare.

Premii de 10.000 euro la Counter-Strike

La Counter-Strike 1.6 au participat sase echipe din Romania,, Danemarca (3), Brazilia (2), Serbia (2), Bulgaria (1), Rusia (1) si Suedia (1).

La acest turneu, al carui premii totale ajung la suma de 10.000 de euro, au participat opt echipe invitate si opt care au promovat din etapele de calificari online. Echipa castigatoare a acestui concurs va avea asigurata participarea in concursul de Counter-Strike din cadrul DreamHack Winter 2012, dotat cu premii de peste 45.000 de dolari.

7 echipe romanesti la League of Legends

Pe langa StarCraft 2 si Counter-Strike 1.6, la Bucuresti s-a disputat in cele doua zile de concurs si o competitie de League of Legends, joc cunoscut ca avand cea mai rapida crestere in lumea sporturilor electronice si peste 35 de milioane de jucatori la nivel mondial.

In competitia de League of Legends au fost 7 echipe romanesti care s-au intrecut pentru premii totale de 4.000 de euro.

Dintre aceste echipe, patru au fost invitate, iar celelalte au ocupat locurile disponibile prin intermediul calificarilor online.

Premiile totale puse la bataie la evenimentul de la Bucuresti s-au ridicat la peste 32.000 de euro.

Pe langa evenimentul principal, partenerii acestuia - prezenti la standurile dedicate - au reusit sa atraga atentia invitatilor prin mai multe programe interactive, premii dar si demonstratii inedite. Cei prezenti la DreamHack au avut in acest fel ocazia sa vada “pe viu” un test de overclocking extrem pe baza de nitrogen lichid in incercarea de a dobori recordul mondial.

Citeste si:

Promisiuni pentru un eveniment si mai mare

Dupa ce s-a bucurat de un succes neasteptat, reprezentantii PGL vor ca anul viitor sa organizeze evenimentul la o scara mult mai mare, intr-un loc mai spatios care sa atraga deopotriva mai multi spectatori, dar si sponsori.

“Anul viitor ne propunem sa continuam acest proiect si sa gasim o locatie chiar mai mare, care sa se desfasoare pe parcursul a trei zile si unde sa vina cel putin 5.000 de spectatori. Vrem sa extindem acest concept, iar evenimentul care tocmai s-a desfasurat reprezinta doar inceputul”, a declarat Stroie.

Romania, reprezentata oficial in competitiile de sport electronic

De cateva saptamani, Silviu Stroie, presedintele Professional Gamers League a fost selectat ca membru in boardul de conducere al Federatiei Internationale de Sport Electronic (IESF), organizatie cu sediul in Coreea de Sud

Managerul ComputerGames conduce Comisia Internationala a Arbitrilor in sportul electronic, scopul sau personal fiind de a gasi cat mai multi “cavaleri ai gaming-ului” din Romania. “De anul viitor urmeaza ca acestia sa urmeze o specializare in domeniu la doua universitati care printre altele au si aceasta disciplina – una fiind din SUA, cealalta din Coreea de Sud”, a precizat Stroie.

Pe langa acest aspect, principala atributie pe care Silviu Stroie o are ca membru in boardul IESF este aceea de a coordona intreaga activitate a arbitrilor de competitii sportive, de a-i reprezenta si de a-i conduce la cele mai importante competitii sportive de peste an.

IESF are ca scop promovarea jocurilor electronice in elita sportului mondial, dincolo de barierele legate de limba, rasa sau cultura.

Pozitia obtinuta astfel de presedintele PGL in cadrul Federatiei, de presedinte al Comisiei Internationale de Arbitri din cadrul IWSF, vine ca o confirmare a eforturilor asociatiei de formare si educare a pietei de gaming din Romania, din ultimii 10 ani.

Federatia Internationala de Sport Electronic a fost infiintata in 2008, iar Romania este membra a acesteia din anul 2009. Professional Gamers League, asociatia romaneasca intemeiata de catre Silviu Stroie in 2001, reprezinta, sustine si promoveaza pasionatii de jocuri in competitii sportive la nivel local si mondial.

“Romania a reusit sa obtina rezultate deosebite la campionatele mondiale de sporturi electronice, iar punctele acumulate de jucatorii romani la aceste competitii ne-au pozitionat in top 3 pe natiuni, dupa Coreea de Sud si Suedia, in ultimii ani. Asadar, votarea mea in board si numirea in functia de presedinte al Comisiei Internationale de Arbitri din cadrul IESF nu poate fi decat o onoare si o afirmare a faptului ca tot ceea ce am realizat, de la crearea organizatiei si pana astazi, a meritat din plin”, a declarat Silviu Stroie.

Pentru a continua dezvoltarea gaming-ului pe plan local, acesta si-a propus sa inscrie si sa inregistreze sportul electronic in Registrul National al Sporturilor din Romania, care este detinut de Autoritatea Nationala pentru Sport.

Mai mult decat atat, incepand cu anul viitor, IESF va pregati afilierea la Sport Accord, o asociatie federala mondiala – institutie ce va reuni toate sporturile la un loc, care ar putea usura procesul de recunoastere a sportului electronic in tarile care au reprezentatii sportive de fotbal sau atletism.

Presedintele PGL vede in acest moment Romania ca un punct luminos pe harta Europei si spune ca “suntem recunoscuti in acest domeniu si ca toata lumea stie de Romania cand vine vorba de competitiile sportului electronic”. El estimeaza comunitatea gamerilor din tara noastra ca se ridica la aproximativ 3 milioane de jucatori, dintre care peste 500.000 sunt hardcore (petrec cel putin 5 ore/zi jucandu-se – n.red).