Atat reprezentantii Sony, cat si cei ai LG in Romania au estimari optimiste pentru vanzarile pe piata locala in acest an, cresterile anticipate variind intre 30 si 50
de procente.

2.000 de produse originale Sony intr-un nou magazin

Reteaua de magazine Sony Center estimeaza pentru 2005 un nivel al vanzarilor de aproximativ 15 milioane de euro, comparativ cu 12 milioane de euro in anul precedent, a declarat Nicolae Dumitrescu, directorul de vanzari al New Link, societatea care controleaza reteaua.

Datele financiare publicate pe site-ul Ministerului Finantelor indica pentru New Link o cifra de afaceri in 2003 de 321,2 miliarde de lei (9,67 milioane de euro) si un profit net de 11,5 miliarde de lei (circa 350.000 de euro). "La finele anului trecut, rezultatul brut s-a apropiat de 700.000 de euro", a adaugat Dumitrescu.
New Link a redeschis magazinul Sony Center din complexul comercial Unirea Shopping Center, care se intinde pe o suprafata de 210 metri patrati.
"Reamenajarea noii locatii a necesitat investitii de aproximativ 50.000 de euro, fara a include si fondul de marfa. Peste 2.000 de produse si accesorii marca Sony vor fi comercializate in noul magazin", a afirmat directorul de vanzari al New Link.

El a adaugat ca, in cadrul magazinului, va fi infiintat si un punct de receptie unde vor fi primite pentru lucrari de service produsele de dimensiuni reduse, din categoria reportofoane, camere foto si video, precum si walkman-uri.

Prezent la deschidere, seful reprezentantei Sony in Romania, Cristian Moanta, a afirmat ca anul 2004 a fost unul exceptional pentru compania japoneza. "Vanzarile Sony pe piata autohtona au avansat cu 12% din punct de vedere valoric", a spus Moanta, fara sa dea mai multe detalii. El a precizat ca principalul concurent pe piata autohtona este compania olandeza Philips.

New Link SRL Bucuresti este dealer autorizat Sony din 1994, an in care s-a constituit si reteaua Sony Center. Compania detine patru magazine in Bucuresti si doua in sistem de franciza in Constanta si Pitesti. De asemenea, societatea colaboreaza cu retelele Carrefour, Metro si Praktiker.
"Urmatorul magazin va fi deschis in City Mall din zona Eroii Revolutiei, programat pentru inaugurare in luna iunie", a mai spus Dumitrescu.

Televizoarele, cel mai bine vandut produs LG in Romania

Si distribuitorul de electronice si electrocasnice LG Electronics vizeaza pentru acest an dublarea vanzarilor pe piata romaneasca, pana la 45-50 de milioane de euro, de la 20 de milioane de euro in 2004, a declarat presedintele companiei, Han Khyu.
"Anul acesta intentionam sa ne largim portofoliul de telefoane mobile GSM, dar vom lansa si electrocasnice albe. De asemenea, asteptam momentul in care operatorii de telefonie mobila vor lansa tehnologia 3G, pentru a aduce produsele LG adaptate la aceasta tehnologie", a adaugat Han Khyu.

El a precizat ca LG Romania se va axa in continuare pe clasa premium (produse destinate persoanelor cu venituri ridicate), intentionand sa devina, pana in 2008, principalul jucator pe piata de profil, cu o cota de 20%, de patru ori mai mare decat nivelul actual.
Cel mai bine vandute produse LG in Romania sunt televizoarele, aparatele de aer conditionat, aspiratoarele si cuptoarele cu microunde. Potrivit lui Han Khyu, a fost consemnata o crestere semnificativa a vanzarilor de produse din domeniul IT, in special monitoare. Filiala locala a companiei sud-coreene, LG Electronics Romania, a fost infiintata la inceputul anului trecut. Anterior, produsele LG erau distribuite prin intermediul firmei Romanel. Principalii concurenti ai companiei LG pe piata romaneasca sunt Electrolux, Bosch, Philips, Samsung si Whirlpool. Firma sud-coreeana a prognozat ca vanzarile din acest an vor atinge, la nivel mondial, 28 de miliarde de dolari ( 21 de miliarde de euro), in crestere cu 20%, comparativ cu 2004.