“Romania este o piata de televiziune in care domina serviciile platite, romanilor le place televiziunea mai mult decat altora. Romania, Turcia si Germania sunt tari mari in privinta consumului de televiziune ceea ce le face foarte interesante. Cred ca daca masurati numarul de locuitori cu cel al consumului de televiziune, probabil sunteti lider mondial. Romania este una dintre cele mai mari piete de televiziune, este una dintre putinele tari in care domina serviciile platite (n.red. rata de penetrare a serviciilor platite este de 85%), aveti preturi mici, calitate…ar trebui sa fiti mandri de asta. Romania este o tara mica catre medie pentru noi in prezent, dar este o tara in care vrem sa crestem, iar parteneriatul cu Orange si investitia pe care o fac ei este mare. Vrem sa ramanem in Romania pe termen lung”, a afirmat managerul.

Orange are sanse mari sa ajunga al doilea jucator de DTH din Romania

In prezent Orange, cel mai mare jucator de pe piata locala de telecomunicatii, care a intrat in iunie pe segmentul de televiziune, este singurul operator telecom care este client al SES Astra in Romania. Compania mai are parteneriate cu Orange in Africa, Franta si Marea Britanie.

De asemenea, compania mai colaboreaza in Romania cu grupul CME (proprietarul companiei Pro TV), Prima TV, B1 TV, Intact, Radio Romania Actualitati si Radio Romania Cultural, Eastern Space Systems, Est TV, Alfa Omega si Bivolul Advertising.

“Acum ne concentram toate eforturile pentru a creste cu Orange. In 3-5 ani platformele de satelit (DTH) se vor consolida. Romtelecom are mai bine de un milion de utilizatori de DTH si va ramane acolo, iar Orange are mari sanse sa devina al doilea jucator de DTH in Romania”, a mai spus Hölzle.

Cei mai mari jucatori pe piata locala de televiziune prin satelit sunt RCS&RDS, Romtelecom si UPC Romania. De asemenea, Orange vrea ca pana la finalul lui 2015 sa ajunga la in jur de 300.000 de abonati pentru serviciile TV.

Serviciul de televiziune digitala prin satelit Orange TV a fost lansat la jumatatea lunii iunie pe o piata cu 2,19 milioane de abonati pentru servicii TV prin satelit la finalul lui 2012. Initial a fost lansat doar pe televizoare obisnuite si desktopuri, iar din septembrie a fost extins pe smartphone-uri si tablete.

“Romania este poate unica tara din lume in care un operator telecom a lansat servicii TV pe toate platformele. Cred ca nicaieri in lume nu s-a mai intamplat asa. Intregul grup Orange se uita la Romania, iar, daca merge aici, putem exporta acest model in alte tari. Acest lucru este precum o cheie pentru noi, pentru ca daca functioneaza, este mai usor sa mergem in alte tari, precum Germania, Spania, Franta si sa le spunem ca a functionat. Daca nu functioneaza, nu inseamna ca nu vom reusi in alte tari, dar va fi mai dificil”, afirma managerul.

Citeste si:

Operatorul de satelit vrea sa lanseze servicii similare celor din Romania in tari precum Serbia, Croatia, dar si in state din Africa.

Ne bazam pe Ultra HD, un serviciu care ar putea deveni mass market in 2016

“Cei din telecom nu iau decizii foarte rapid. Noi suntem pregatiti, dar in zona companiilor de telecom procesul de decizie este unul foarte lung. Sunt lucruri care tin de competitie, dar si de faptul ca aproape fiecare operator telecom si-a vandut businessul de satelit, iar, acum, noi le spunem ca au nevoie de satelit. Si o parte din oamenii din companii se intreaba: <<De ce am vandut daca avem din nou nevoie?>>. Vrem sa lansam servicii similare in Serbia, Croatia, in Africa. Cred ca in Africa se va intampla ceva similar, dar in Europa este destul de dificil ca un operator sa vina cu ceva care sa faca o mare diferenta”, a mai spus Norbert Hölzle.

Daca la nivel regional, compania mizeaza pe parteneriatul cu Orange Romania pentru a se extinde in alte tari, la nivel global se bazeaza pe servicile de televiziune de inalta rezolutie Ultra HD.

“Ultra HD nu este ceva ce poti pune online, pentru ca nu functioneaza. Este ceva care se va dezvolta, dar pentru care ai nevoie de un eveniment mare pentru a avea succes, este ceva ce tine de emotii. Cred ca in 2016, odata cu Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro din Brazilia, va deveni mass market”, afirma managerul.

SES Astra este un operator de sateliti prin intermediul carora furnizeaza 6.000 de canale de televiziune catre 276 de milioane de locuinte din toata lumea.

Printre ceilalti concurenti ai SES Astra pe piara locala se numara Eutelsat, Telenova, sau Hellas Sat.