Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii de pe piata locala, cu circa 10,3 milioane de clienti si afaceri de peste 900 de milioane de euro anul trecut, analizeaza intrarea pe piata de televiziune, inclusiv prin oferirea de servicii prin satelit (DTH), a declarat pentru wall-street.ro, Jean-François Fallacher, directorul general al companiei.
Managerul a adaugat ca operatorul analizeaza atat posibilitatea de a extinde serviciile de televiziune furnizate in prezent pe mobil catre alte platforme, precum tablete sau PC-uri, dar si de a oferi televiziune digitala prin satelit (DTH).

Confirmarea CEO-ul Orange Romania in legatura cu posibila lansare a unor servicii de televiziune prin satelit vine dupa jumatate de an in care in presa au aparut informatii ca operatorul vrea sa intre pe aceasta piata. De asemenea, Hotnews a scris in urma cu doua saptamani ca Orange a primit pe 11 martie licenta de la ANCOM, iar astfel compania poate introduce servicii TV prin reteaua sa mobila (de tip Mobile TV), conducerea operatorului urmand sa hotarasca daca le va si lansa comercial.

“Televiziunea pe mobil este parte a planului nostru (n.red. de dezvoltare in zona continut), analizam posibilitatea de a distribui servicii de televiziune, uitandu-ne si la a face acest lucru prin satelit. Am cerut autorizarea ANCOM, iar cand vom lua o decizie legata de piata romaneasca, vom explica ceea ce ne dorim sa facem. Vom oferi detalii la momentul potrivit, acum analizam acest planuri”, a explicat Jean-François Fallacher (foto).

Clientii nostri vor acces la mai mult continut de entertainment

El a adaugat ca Orange isi doreste sa se dezvolte in zona de furnizare de continut datorita cererii tot mai mari a clientilor din Romania pentru servicii care pot include muzica, filme, emisiuni sau chiar jocuri.

“Vedem ca exista o cerere a consumatorilor nostri din Romania de a avea acces la mai mult entertainment, iar televizorul este doar unul dintre cele trei ecrane pe care poti vedea continut. Acum oamenii au telefoane foarte frumoase. Te poti uita la televizor, dar si pe tableta, pentru ca e mai confortabil, o tableta este un televizor mai mic. Vedem acest apetit pentru televiziune si cred ca putem aduce ceva nou in piata pentru clientii nostri. Acum testam”, a mai spus Fallacher.

De altfel, Jean-Paul Cottet, senior executive vice president pentru marketing si inovatie in cadrul France Telecom-Orange, grupul francez de telecomunicatii din care face parte Orange Romania, declara la finalul anului trecut pentru wall-street.ro ca operatorul vrea sa devina un jucator important in furnizarea de continut.

„Lucram puternic pentru a ne dezvolta pe zona de continut, iar in unele tari suntem un jucator important. Nu este asa inca si in Romania, dar va fi in curand. De exemplu, in Europa suntem numarul unu pe zona de jocuri, in unele tari avem o pozitie semnificativa pe zona de video la cerere”, spunea Cottet in urma cu trei luni.

Vrem sa aducem continut pe platforme multiple: smartphone-uri, tablete, televiziune, PC

Orange a facut primii pasi pe segmentul de continut in 2005, cand a lansat programul Orange Film, prin care clientii isi pot cumpara doua bilete la cinema la pret de unu daca trimit un SMS. In 2006 a introdus serviciul TV pe mobil in portalul Orange, prin care clientii aveau acces la 13 posturi TV in direct. Ulterior, in 2010, compania a lansat aplicatiile TV Live si Orange Film, acestea fiind printre primele aplicatii de smartphone lansate de un operator mobil de pe piata locala.
Iar in toamna anului trecut compania a lansat o oferta prin care o parte dintre clienti primeau timp de sase luni muzica nelimitata prin Deezer, unul dintre cele mai populare servicii de streaming audio la nivel mondial, cu peste 26 de milioane de utilizatori.

“Am inceput sa introducem servicii noi si vom continua sa facem acest lucru. Vom investi tot mai mult in continut. Am lansat o versiune test prin care furnizam televiziune pe mobil: poti sa te uiti la diferite canale pe mobil si vom merge mai departe. De ce? Pentru ca am observat in Romania un foarte mare apetit pentru servicii de entertainment, de televiziune. Romanilor le place foarte mult sa se uite la canale de televiziune, nu doar pe un televizor obisnuit, ci si pe mobil. De asemenea, sunt tot mai multe tablete, am investit in reteaua de internet mobil si este normal sa vrem sa aducem pe piata acest continut pe platforme multiple: smartphone-uri, tablete, televiziune, PC. Pe toate dispozitivele care sunt disponibile pe piata”, afirma Fallacher.

Pentru a se extinde in zona de continut TV operatorul va folosi resursele Dailymotion, un site cu aproximativ 120 de milioane de utilizatori, care este considerat a fi “YouTube-ul european”. Acesta a fost de curand cumparat integral de grupul France Telecom.

Investesc 100 de milioane de euro anul acesta. Cea mai mare parte din investitie merge catre serviciile 4G

Insa, cea mai mare a investitiei de circa 100 de milioane de euro pe care Orange Romania o face anul acesta, va fi in dezvoltarea retelei 4G, care va permite furnizarea de internet mobil la viteze de pana la 100 Mbps, de patru, cinci ori mai mult decat in prezent. De asemenea, compania va investi in extinderea acoperii 3G, in magazine si trainingul celor aproximativ 2.800 de angajati. Compania are un buget de training de peste un milion de euro pentru 2013, fata de un milion de euro anul trecut.

Serviciile 4G (urmatoarea tehnologie dupa 3G) permit utilizatorilor sa foloseasca internetul mobil la viteze de pana la 100 Mbps, de cateva ori mai mari decat in cazul 3G. De exemplu, un fisier de 20 MB poate fi descarcat in mai putin de 20 de secunde, fata de media de trei minute, atinsa prin 3G. Pentru redarea online a unei melodii, timpul de asteptare este de mai putin de o secunda, fata de 10 secunde. De asemenea, prin 4G utilizatorii pot folosi simultan mai multe aplicatii multimedia, precum navigare pe internet, conferinte video in timp real, acces la fisiere foto /video, video streaming HD.

Orange a lansat aceste servicii la finalul anului trecut in Bucuresti, pe Valea Prahovei, in zona Bran-Moieciu si in Poiana Brasov.

In prezent, operatorul extinde acoperirea 4G in cele mai mari orase din tara, dar seful Orange nu a oferit detalii despre numarul de localitati sau numele acestora. Intrebat daca Orange va lansa serviciile 4G in aceste orase in 2013 ori va astepta luna aprilie din 2014, momentul in care se va elibera spectrul 4G, Fallacher a evitat un raspuns direct, afirmand doar ca pana atunci se fac investitii.

Serviciile 4G au fost lansate si de Vodafone si Cosmote, insa, deocamdata, toti cei trei operatori se pregatesc si investesc pentru lansarea din 2014 a retelei 4G, cand va fi eliberat spectrul pentru acest tip de servicii. Practic, adevarata viteza si acoperire a serviciilor 4G se va vedea in primavara anului viitor.

Lansam foarte curand 4G si pe smartphone-uri

“Am inceput sa vindem 4G impreuna cu laptopuri (impreuna cu modem-uri) si tablete, dar vom introduce foarte curand si alte dispozitive, precum smartphone-uri”, a mai spus seful Orange.

Dintre cei trei operatori care au introdus aceasta tehnologie, deocamdata doar Vodafone ofera clientilor posibillitatea sa testeze 4G pe smartphone-uri in magazinele din zece orase. In prezent, utilizatorii din Romania nu pot cumpara servicii 4G pe smartphone de la niciun operator de pe piata locala.

“4G inseamna dezvoltare pe termen lung. Va lua ceva timp pana sa fie utilizata la scara larga in Romania, pentru ca ai nevoie de dispozitivele potrivite, de tabletele potrivite, deci va lua timp”, afirma Fallacher.

Dezvoltarea in zona 4G vine in contextul in care romanii cumpara tot mai multe smartphone-uri si isi doresc sa aiba acces la internet rapid, pentru a putea folosi cat mai multe aplicatii.

O treime dintre telefoanele vandute de Orange Romania sunt smartphone

“Observam o deschidere tot mai mare a romanilor pentru smartphone-uri, tablete. Acum unu din trei din dispozitive vandute de Orange Romania este smartphone. In Marea Britanie procentul este de doua treimi, in Franta este la jumatate. Iar trendul este in crestere. Am cumparat licentele 4G, investim masiv in retea pentru a oferi internet mobil si vedem ca romanii isi doresc tot mai mult sa foloseasca aceste dispozitive si reteaua mobila”, afirma Jean Francois Fallacher.

Orange si-a majorat vanzarile de smartphone-uri cu 110% anul trecut fata de 2011, in timp ce traficul de date pe mobil a crescut cu 83%.

Pe de alta parte, romanii au cumparat anul trecut smartphone-uri in valoare de 134,3 milioane de euro, in crestere cu aproape 50% fata de 2011, conform unor date oferite wall-street.ro de catre compania de cercetare Gfk Romania. De asemenea, ca valoare, vanzarile de telefoane mobile erau estimate anul trecut la circa 3-3,5 milioane de unitati, dintre care smatphone-urile reprezentau aproximativ un milion, potrivit jucatorilor din domeniu.

Anul acesta a continuat trendul de stabilizare din 2012

Legat de evolutia companiei in acest an, CEO-ul Orange a afirmat ca primele trei luni au fost bune si ca operatorul a continuat trendul de stabilizare a veniturilor din ultima parte a lui 2012.

“Nu pot oferi date concrete, dar a fost un trimestru bun. Piata de telecomunicatii, la fel ca si alte industrii, a fost in ultimii ani sub o mare presiune din cauza crizei, si, de asemenea, piata de telecom a fost presiunea masurilor de reglementare. Stim ca intrega industrie a scazut in ultimul an si, din fericire, acum vedem o stabilizare. In trimestrul acesta am vazut o continuare a trendului care a fost inregistrat in 2012”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri