„Lucram puternic pentru a ne dezvolta pe zona de continut, iar in unele tari suntem un jucator important. Nu este asa inca si in Romania, dar va fi in curand. De exemplu, in Europa suntem numarul unu pe zona de jocuri, in unele tari avem o pozitie semnificativa pe zona de video la cerere”, a explicat Cottet.

Oficialul a mai spus ca France Telecom ocupa cea mai buna pozitie pe segmentul de furnizare de continut in Franta, unde operatorul este lider pe zona de pay-TV, video online la cerere, jocuri si muzica.

France Telecom-Orange cumpara integral Dailymotion.com

De asemenea, in urma cu doi ani France-Telecom a cumparat 49% din Dailymotion.com, al doilea cel mai mare site de continut video la nivel mondial si principalul concurent al YouTube. Tranzactia initiala a inclus o optiune prin care grupul poate cumpara intreaga companie, iar Jean-Paul Cottet a afirmat pentru wall-street.ro ca France Telecom si-a exercitat acest drept, iar in aceste saptamani operatorul incheie achizitia integrala a site-ului.

“Dailymotion este un jucator global, este o platforma eficienta atat din punct de vedere tehnic, dar si in privinta modului in care este partajat continutul. De exemplu, ei au un parteneriat cu Facebook, prin care poti intra in Dailymotion din retea si poti face ce doresti, poti cumpara continut. Dailymotion este parte din grup si managementul fiecarei tari va decide daca este oportun ca serviciul sa fie disponibil prin Orange pentru respectiva tara. Dailymotion ne ajuta sa ne dezvoltam in tari in care nu suntem, precum Statele Unite, care este o piata cheie, pe zona de continut video premium, nu in cea de video gratuit”.

Pe piata locala, Orange Romania a facut un prim pas in furnizarea de continut in toamna anului trecut cand a lansat o ofera prin care clientii care cumpara unul dintre abonamentele Pantera cu contract pe doi ani sau isi prelungesc cu doi ani contractul Pantera primesc timp de sase luni muzica nelimitata prin Deezer, unul dintre cele mai populare servicii de streaming audio la nivel mondial, cu peste 26 de milioane de utilizatori.
De asemenea, acesti clienti au acces la internet mobil si televiziune in portalul Orange pe mobil nelimitat, tot timp de jumatate de an.

Sapte zone de inovatie

France Telecom-Orange si-a impartit zonele de inovatie in sapte segmente: servicii de comunicatii; obtinerea de venituri din servicii de date; securitate, identitate si respectul vietii private, servicii cloud, internetul lucrurilor, “the Orange world” (accesul la continut pe diferite tipuri de ecran- telefon, tableta, televizor) si retea.

Managerul France Telecom nu a oferit detalii despre ce va face anul acesta Orange Romania pe zona de continut.

“Deocamdata lucram la acest lucru, dar este clar ca utilizatorii vor toate serviciile ce pot fi oferite de un operator, nu doar conexiuni, servicii de baza, ci si altele. Daca ar fi sa impart in doua tarile care fac parte din grupul France-Telecom, am avea o zona cu un standard mare al vietii, intre acestea aflandu-se tari precum Marea Britanie, Franta sau Belgia, iar la polul opus tarile in curs de dezvoltare unde ARPU (n.red. venitul mediu annual per utilizator) este de unu, doi euro. Romania este clar ca nu este o piata emergenta, ARPU este la mijloc ca valoare, este o piata bazata pe cartele preplatite, dar clientii vor inovatie. Deci trebuie sa gasim o metoda prin care sa inovam, dar la un cost bun, pentru ca utilizatorii vor inovatie, dar in acelasi timp vor sa nu plateasca mult”, afirma seful pe marketing si inovatie din cadrul France Telecom.

Jean-Paul Cottet (57 de ani) lucreaza pentru grupul France Telecom din 1981, el detinand de-a lungul anilor functii diverse pe segmentul de vanzari si marketing. Cottet este membru al Comitetului Executiv al grupului France Telecom din aprilie 2010, el fiind de atunci responsabil de marketing si inovatie. Managerul este absolvent al École Polytechnique si al École Nationale Supérieure des Télécommunications (ENST).

Citeste si:

In cadrul France Telecom exista patru grupuri de inovatie, conducerea operatorul dorind ca astfel sa ofere servicii adaptate fiecarei zone geografice. Practic, exista un grup de inovatie dedicat operatiunilor din Franta, unul pentru Europa, unul pentru tarile emergente (Africa si Orientul Mijlociu) si unul pentru zona de clienti business.

Orange Romania lanseaza in 2013 un nou abonament "de tip animal"

In ceea ce priveste Romania, Orange va continua anul acesta segmentarea pe zona de abonamente, urmand sa fie lansat “un nou tip de animal”. In 2009, Orange si-a restructurat complet oferta de abonamente impartind-o in trei tipuri de comunicare reprezentate prin simboluri/animale (Delfin, Pantera si Fluture). De atunci, compania a introdus abonamentele Flamingo, Pantera si Colibri si oferte speciale pentru copii si persoanele in varsta. Insa in septembrie anul trecut abonamentul Flamingo a fost scos din oferta si a fost lansat un nou tip de abonament Cangur care ofera acces nelimitat la Facebook si Yahoo.

„Anul acesta vom continua segmentarea, vom lansa un nou <<abonament-animal>> Am inceput cu doua animale non-internet si unul pentru internet, acum avem doua pentru date si unul pentru voce, ceea ce reflecta cererea pietei. Apoi, vom investi in serviciile 4G si vom continua dezvoltarea retelei de date pe toate tehnologiile. Si vom aduce smartphone-uri accesibile ca pret, pentru ca, deocamdata, serviciile de internet sunt utilizate mai ales pe terminale scumpe si de aceea este nevoie de dispozitive mai ieftine”, a spus despre planurile Orange in acest an Julien Ducarroz, directorul comercial al companiei pe segmentul consumer.

30-40% din telefoanele vandute in reteaua Orange sunt smartphone-uri

In prezent in jur de 30-40% din telefoane mobile vandute in reteaua de magazine a Orange sunt smartphone-uri. Volumul de telefoane smartphone era estimat anul trecut la circa un milion de unitati dintr-o piata de circa 3,5 milioane de telefoane mobile.

La nivelul grupului France Telecom, smartphone-urile reprezinta circa 50% din telefoanele vandute, iar in Franta peste jumatate, mai ales datorita vanzarilor de smartphone-uri la preturi mici, cu caracteristici de baza.

De exemplu, telefoanele lansate de operator in parteneriat cu diferiti producatori si branduite sub numele Orange (asa numitele telefoane “ODM” cum sunt Orange Boston, Orange Atlanta, Orange Stockholm) reprezinta circa 20% din vanzarile de smartphone-uri la nivelul France-Telecom.

Atat in Romania, cat si in Franta cele mai bine vandute smartphone-uri sunt modelele Samsung si Apple.

France Telecom-Orange este unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicatii la nivel global, cu venituri de circa 45,3 miliarde de euro in 2011. Grupul este prezent in 33 de tari, in total avand 277 milioane de clienti si circa 170.000 de angajati.

Sursa foto: France Telecom-Orange