Cumparatorii online au cheltuit in medie, in aceasta perioada, 135,33 dolari prin intermediul PC-urilor, fata de 116,02 dolari in cazul utilizatorilor de tablete si smartphone-uri, potrivit cercetarii efectuate de IBM Digital Analytics Benchmark, in timp real, a milioane de tranzactii online realizate de 800 de retaileri.

"Exista multa galagie in jurul dispozitivelor mobile, dar desktop-urile inca sunt caii de povara ai comertului electronic", a declarat Jay Henderson, directorul IBM Smarter Commerce.

Astfel, 51,4% din traficul pe Internet de Black Friday a fost realizat de pe PC-uri, dar de Thanksgiving, pentru prima oara in istorie, traficul online de pe dispozitive mobile, de 52%, a fost mai mare decat cel de pe PC-uri. Henderson anticipeaza ca anul viitor traficul mobil de Black Friday va fi mai mare decat cel de pe computerele desktop.

Atunci cand vine vorba despre cumparaturi, oamenii cauta cele mai bune preturi prin intermediul smartphone-urilor, dar fac mai multe cumparaturi de pe tablete. Smartphone-urile au asigurat 35% din traficul online de Black Friday, de peste doua ori mai mare decat cel de pe tablete. In schimb, achizitiile prin intermediul tabletelor au reprezentat 16% din total, iar cele prin smartphone-uri doar 12%. Diferenta este data de marimea ecranelor, tabletele si PC-urile fiind mai potrivite pentru vizualizarea in detaliu a produselor dorite.

Citeste si:

Cumparatorii de Black Friday par sa fie mai economi in acest an, cheltuind in medie 130 de dolari pentru o comanda, cu peste 4% sub nivelul de anul trecut, potrivit studiului IBM Digital Analytics Benchmark. Chiar daca au cheltuit mai putin, cumparatorii au achizitionat in medie patru produse la o comanda, nivel apropiat de cel de anul trecut.

Aceasta tendinta ar putea arata ca oamenii s-au obisnuit sa foloseasca mai bine reducerile si cupoanele de cumparaturi, a explicat Henderson. Pe ansamblu, tot mai multi oameni cumpara online, astfel incat de Black Friday numarul achizitiilor de acest fel au crescut cu 9,5% fata de anul trecut, iar cele prin dispozitive mobile cu 28%.

Vanzarile online de Black Friday au avansat cu 28% fata de anul trecut, la 2,48 miliarde de dolari, potrivit estimarilor Adobe Digital Index, in timp ce pentru Cyber Monday este asteptata o crestere de numai 15%, la 2,6 miliarde de dolari.