"Scopul proiectului este introducerea mecanismelor electronice pentru instituirea unor practici moderne in relationarea dintre ANPDCA, inclusiv prin participarea directiilor generale de asistenta sociala si protectia copiilor si cetateni (publicul larg si familiile adoptatoare), intre autoritate si agentii economici parteneri care au incheiat conventii cu aceasta pentru servicii specifice proceselor de adoptie (evaluari sociale, psihologice, conform. legii), cat si pentru cresterea gradului de integrare inter-institutionala, intre oficialitatile participante in actiunile care sustin procesele de adoptie", se arata in caietul de sarcini disponibil pe www.e-licitatie.ro.

Sistemul informatic va permite accesul cetatenilor (familiile adoptatoare) la informatie, schimbul bidirectional de date intre acestia si ANPDCA si DGASPC, cat si accesarea de servicii electronice institutionale si inter-institutionale, scrie Mediafax.

"Sistemul informatic va asigura informarea familiilor adoptatoare cu privire la legislatia despre adoptii, mecanismele pentru exprimarea consimtamantului la adoptie, cat si suport in derularea procesului de la exprimarea consimtamantului pana la finalizarea cu succes a procedurilor efective de adoptie. In acest sens, sistemul informatic integrat va introduce o serie de servicii electronice, necesare pentru eficientizarea timpilor de procesare ale solicitarilor de adoptie, determinarea celor mai bune optiuni pentru potrivirea cazurilor de adoptie (copil – familie adoptatoare) si monitorizarea dosarelor post-adoptie", se mai spune in document. Proiectul va avea o durata de 6 luni de la data atribuirii si va fi finantat din fonduri europene si de la bugetul de stat.

Termenul limita de depunere a ofertelor va expira la 27 aprilie, iar deschiderea ofertelor a fost programata pentru 25 mai. Aflata in subordinea Ministerului Muncii, ANPDCA a fost infiintata in 2014 prin preluarea activitatii din domeniul protectiei copilului de la Ministerul Muncii si din domeniul adoptiilor de la Oficiul Roman pentru Adoptii.