Cel mai nou raport Ericsson ConsumerLab analizeaza experientele persoanelor care folosesc des atat mijloacele de transport in comun, cat si masinile personale pentru a se deplasa in unele din cele mai mari si importante orase din lume: Londra, New York, Shanghai si Sao Paulo. Studiul exploreaza si atitudinile acestora fata de eficienta solutiilor IT&C dedicate retelelor de transport.

„Saptamanal, la nivel global, consumatorii petrec cu 20% mai mult timp in mijloace de transport decat desfasurand activitati de relaxare sau socializare”, spune Radhika Jade, Senior Researcher, Ericsson. „Astfel, ei percep conectivitatea ca fiind o necesitate atunci cand se afla in orice mijloace de transport, dar aceasta nevoie nu este satisfacuta de catre furnizorii de servicii de transport. Informatiile neactualizate si disparate, sistemele vechi de taxare a biletelor, cat si ineficienta gestionarii problemelor legate de aglomeratia din orase, constituie factori care contribuie la disconfortul calatorilor.”

Raportul surprinde atat asteptarile, cat si nivelul de satisfactie al consumatorilor legat de acoperirea solutiilor IT&C in toate formele de transport urban, atat public, cat si personal, incluzand autobuze, metrou, taxiuri si autovehicule personale. Astfel, la nivel global, 55% dintre calatori sunt nemultumiti de acoperirea serviciilor de telecomunicatii in mers, iar 66% sunt nesatisfacuti de acoperirea serviciile de streaming video.

Citeste si:

Studiul releva si faptul ca persoanele care isi utilizeaza smartphone-ul aproape oriunde au sentimentul ca sunt in pas cu tehnologia, spre deosebire de industria de transport, despre care cred ca nu a reusit inca sa se adapteze. In acelasi timp, 82% si 79% dintre persoanele care folosesc des orice mijloace de transport in Londra, respectiv New York, utilizeaza aplicatii mobile dedicate pentru a-si planifica mai eficient calatoriile.

„Calatorii vor informatii legate de calatoria lor in timp real”, afirma Radhika Jade, Senior Researcher, Ericsson. „Printre cerintele lor se numara conectivitatea permanenta si aplicatiile cat mai personalizate pentru a-i ajuta sa-si planifice calatoriile mult mai usor, cat si pentru a castiga mai mult timp pentru alte activitati.”