Vanzarile de device-uri mobile inteligente au scazut cu 4% in cel de-al doilea trimestru al anului fata de acelasi interval din cursul anului trecut. Scaderea cu patru procente a pietei de telefoane inteligente din China a contribuit din plin la cel mai scazut ritm de crestere a pietei de profil din 2013, cu circa 330 de milioane de unitati vandute la nivel global in cel de-al doilea trimestru, o crestere cu circa 13,5%.

O explicatie a analistilor pentru evolutia sub asteptari a pietei de smartphone-uri din China vine ca urmare a unui climat economic incert, dar si a unei piete a telefoanelor care a devenit saturata.

“China este cea mai mare piata pentru vanzarile de telefoane, reprezentand circa 30% din totalul vanzarilor la nivel global in T2 al acestui an. China si-a atins insa un nivel al saturatiei, piata fiind dominata in prezent de inlocuirea telefoanelor vechi, cu tot mai putini clienti care isi achizitioneaza un prim telefon. Mai mult, piata este invadata de producatori low-cost, asta desi interesul pentru modelele de varf este unul foarte ridicat”, au aratat analistii Gartner.

Citeste si:

Apple continua sa domine segmentul high-end al telefoanelor inteligente, vanzarile iPhone inregistrand un avans de 36% in trimestrul al doilea, ce a condus la o crestere a cotei de piata de 2,4%. Rivalul sud-coreean Samsung, in ciuda lansarii pe piata a terminalelor Galaxy S6 si Galaxy S6 Edge nu a reusit sa tina pasul cu concurentii americani, vanzarile din T2inregistrand un declin de 5,6%, ce a condus la o scadere cu 4,3% a cotei de piata.

Scaderea pietei de smartphone-uri din China va conduce insa la o schimbare a liderului in piata de profil, analistii GfK estimand ca pana la finalul acestui an piata din India o va depasi pe cea din China in ceea ce priveste volumul de terminale mobile vandute pe piata globala de telefonie.

Piata totala globala de telefoane in T2 (incluzand atat smartphone-urile, dar si telefoanele clasice) s-a ridicat la un volum de 446 milioane de unitati.

Topul celor mai mari producatori de smartphone-uri in T2 din 2015 la nivel global

1. Samsung (21,9%)
2. Apple (14,6%)
3. Huawei (7,8%)
4. Lenovo (5%)
5. Xiaomi (4,9%)