Gigantul japonez Sharp, o adevarata legenda in lumea electronicelor, a ajuns in curtea taiwanezilor de la Foxconn, grup cunoscut pentru faptul ca asambleaza iPhone si iPad pentru Apple in uriasele sale uzine.

Tranzactia vine dupa ce Sharp, un concern cu picioare de lut, a fost deja salvat de catre bancile creditoare si dupa ce Sharp a inregistrat in ultimii ani pierderi financiare imense, de miliarde de euro, conform Adevarul Financiar.

Pentru cine este obisnuit cu lumea electronicelor, numele Sharp este sinonim cu calitatea in domeniul televizoarelor. Grupul are, insa, mult mai multe premiere la activ in istoria sa de mai bine de peste 100 de ani.

„Creionul ascutit“

Putini stiu ca Sharp a pornit la drum in anul 1912, cand fondatorul sau, Tokuji Hayakawaa pus bazele unui atelier in Tokyo. Primul sau produs a fost o catarama metalica de curea, dar primul sau succes a fost lansarea unui creion mecanic in anul 1915. De acesta se leaga, de altfel, chiar numele companiei. Creionul in cauza se numea „Creionul gata ascutit“, iar de la „sharp“ (ascutit – n.r.) provine insusi brandul sub care se vand acum produsele sale.

In 1925 compania a realizat primul aparat radio japonez, in vreme ce in 1953 a realizat primul televizor produs in Japonia. Acesta costa de doua ori si jumatate mai mult decat castiga lunar un absolvent de facultate, astfel ca era foarte scump.

Citeste articolul integral pe Adevarul Financiar.

Sursa foto: Zadorozhnyi Viktor / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri