Ravinder Takkar, CEO al companiei, spune ca inchiriase etajele cu mai bine de doi ani in urma, inca inainte de construirea efectiva a cladirii. “Apoi ne-au mai trebuit patru luni si sute de oameni angrenati pentru a pregati si aranja, efectiv, noul sediu principal al companiei”, spune, vadit multumit, Ravinder.

Practic, este pentru prima oara cand majoritatea angajatilor din Bucuresti ai companiei se afla intr-un singur loc – marketing, legal, centrul de relatii cu clientii (850 de oameni doar aici), IT-ul, PR-ul, managementul si asa mai departe; acest lucru duce, automat, la cresterea productivitatii.

“Inainte, pentru a comunica intre departamente, era necesar sa ne mutam fizic intre locatii sau, dupa caz, sa facem videoconferinta. Acum iei unul din cele noua lifturi cateva etaje si gata”, puncteaza Takkar.

Cladirea este situata “in inima orasului”, spune Ravinder, exagerand. Ce este drept insa, este aproape de statia de metrou Aurel Vlaicu si are o infrastructura sociala excelenta – mall la cativa metri, cafenele, magazine si asa mai departe. Claidrea are sase porti de evacuare pe fiecare etaj.

Per total, spatiul ocupat in prezent de Vodafone in noua cladire este de 18.000 de metri patrati – opt etaje, mezanin si parter, 2.300 de angajati din cei circa 3.300 in intreaga tara.

“Suntem destul de full cu spatiul insa, la nevoie, mai putem aduce cateva sute de oameni. Investitia in amenajare s-a ridicat la mai multe milioane de euro. Este o investitie de viitor, pe cel putin 10-15 ani, deci trebuie sa gandesti in perspectiva”, spune CEO-ul companiei.

Tehnologia din spatele sediului

Noul sediu este gandit ca unul digital. Salile de conferinte, de diferite marimi, au QR code-uri, tablete la intrare si pot fi rezervate de la distanta, de pe telefon sau tableta. Birourile au toate priza proprie si gandirea, per total, este una tip open space – niciun angajat nu are un birou “al sau” ci, in fiecare zi, poate alege sa stea in alta parte.

Citeste si:

“Nici chiar eu nu am birou fix. Este identic cu al colegilor mei, ca suprafata, dotari”, spune Ravinder. “Este, practic, un oras digital, foarte securizat insa”. Chiar si asa, Ravinder are un birou preferat, pe care incearca “sa-l prinda liber” in fiecare dimineata. Intrebat daca de la biroul sau vede sediul Orange, Ravinder raspunde, fiind “pe faza” – “…nu, Orange sunt in spate…”.

Fiecare angajat, la finalul zilei, are un dulapior propriu, cu numele sau, unde isi poate lasa lucrurile. Daca insa uita ceva pe birou, obiectele personale sunt luate si depozitate intr-o urna de unde daca nu le ridica, sunt donate sau aruncate la finalul a sapte zile. “Uneori mai gasim si telefoane mobile pe acolo”, spune, zambind, Ravinder.

Indiferent de departament, pe ecrane digitale poti vedea cativa KPIs ai companiei, precum si procentajul de apeluri de la clienti sau rata raspunsurilor, de exemplu. “In acest fel, motivam angajatii, ii tinem in priza si crestem productivitatea”.

Ca in orice birou modern exista multiple spatii de relaxare – scaune de masaj, ping pong, mese de biliard, unde, in pauze, angajatii se pot destinde. Totul este izolat fonic – inclusiv covorul, care, spune Ravinder, a costat foarte mult, amortizeaza zgomotul pasilor. “Printarea este wireless, se poate face de pe orice etaj, si imprimantele sunt izolate astfel incat sa nu deranjeze”.

La inceputul anului precedent, Orange s-a mutat intr-un sediu nou, modern, tot in zona Aurel Vlaicu, cei doi operatori devenind, astfel, vecini.

1.500 de pesti, 100 de tone de mobilier in noul sediu eco al Orange

1.500 de pesti, 100 de tone de mobilier in noul sediu eco al Orange

Principalii concurenti ai Vodafone sunt Orange, Telekom, precum si RCS&RDS si UPC Romania.