In urma cu doua luni, Robert Basic, consultant IT din Frankfurt, a decis sa se inregistreze mai mult din curiozitate pe siteul MySpace, una dintre cele mai populare retele sociale de pe Internet.
MySpace a lansat in septembrie variantele test cu pagini care se adreseaza direct utilizatorilor din Germania si Franta, acestea fiind primele versiuni ale portalului in alte limbi decat engleza. In acea luna, MySpace a inregistrat 2,5 milioane de utilizatori numai in Germania si aproximativ jumatate in Franta, un numar mai mult decat respectabil pentru o afacere proaspat lansata.

In ciuda acestui entuziasm ridicat, Robert Basic a ramas un utilizator fidel pentru o scurta perioada de timp. Specialistul in IT a devenit pe parcurs foarte enervat si chiar frustrat din cauza mesajelor publicitare nedorite si a paginilor incarcate si puternic colorate. Oamenii de aici considera ca designul siteului este foarte neplacut, iar acest lucru este extrem de important pentru germani, apreciaza Basic.

Situl de internet care a fost cumparat anul trecut de catre News Corp. pentru suma de 580 milioane de dolari se orienteaza agresiv catre pietele din strainatate pentru a-si mentine ritmul sustinut de crestere inregistrata in ultimul timp. MySpace tocmai a trecut de pragul de 100 de milioane de utilizatori inregistrati. Dintre acestia, cateva mii de utilizatori sunt din Romania, potrivit rezultatelor afisate de site.

Site-ul a devenit extrem de popular in randul tinerilor si permite utilizatorilor sa creeze pagini unde pot sa-si expuna subiectele care ii intereseaza. In ciuda acestor cifre spectaculoase, majoritatea utilizatorilor provin din Statele Unite, iar asa cum experienta lui Robert Basic ne arata, transformarea siteului MySpace intr-o putere la nivel mondial reprezinta un proiect tot mai greu de realizat.

Potrivit lui Chris DeWolfe, CEO si co-fondator al MySpace, compania care face parte din gigantul media NewsCorp intentioneaza sa atace alte 11 tari. DeWolfe si Tom Anderson, un alt fondator, au calatorit in aceasta vara in China alaturi de Wendy Deng, sotia magnatului Rupert Murdoch, presedintele NewsCorp, cu scopul de a intalni potetiali parteneri.

Astfel, reteaua sociala MySpace.com are in plan expansiunea pe piata din Japonia, posibil alaturi de un partener local, potrivit unei persoane apropiate companiei care a refuzat sa-si dezvaluie identitatea.

Rupert Murdoch a declarat ca NewsCorp are in vedere un parteneriat cu gigantul japonez Softbank, care desfasoara activitati in domeniul Internetului si al telecomunicatiilor, a anuntat recent AFP. In acest context, cele mai importante provocari ale MySpace in planurile de desvoltare regionala constau diferentele culturale la nivel mondial. In acest sens, utilizatorii din afara Statelor Unite au obiceiuri diferite si bine definite in ceea ce priveste socializarea online. Aceasta tendinta s-a observat prin faptul ca multi oameni prefera pentru a socializa telefonia mobila in dauna mediului online.

In Statele Unite, tinerii si adolescentii au o cultura comunicationala indreptata mai mult catre instant afirma Danah Boyd, cercetator in cadrul University of Southern California. Potrivit acesteia, in alte tari,sms-ul si textele scrise reprezinta principalul canal de comunicare folosit intre prieteni.

In anumite zone MySpace va trebui sa infrunte o competitie acerba venita din partea unor jucatori regionali. Astfel, popularul site social al celor de la google, Orkut.com, care este o afacere de succes in Brazilia reprezinta un posibil candidat. In Germania, MySpace se va lupta cu Studivz.net, creat dupa modelul Facebook, in Franta cu Skyblogs, care in august inregistrase aproximativ 6 milioane de utilizatori unici pe luna.

MySpace a fost evaluat de curand de catre analistii Wall Street la peste 15 miliarde dolari in mai putin de trei ani. MySpace este primul jucator online care isi rezolva problemele juridice legate de materialele difuzate asupra carora nu detine drepturi de autor. Oficialii retelei sociale online aflate in proprietatea NewsCorp. au anuntat ca nu vor mai permite incarcarea fisierelor asupra carora MySpace nu detine drepturi de difuzare.

Oficialii companiei au afirmat ca vor fi scanate atat fisierele existente pe site, cele asupra carora nu exista drepturi de autor urmand sa fie inlaturate. De asemenea, persoanele care incarca fisiere fara drepturi de autor nu vor mai avea dreptul de a incarca fisiere pe MySpace.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri