In anul 2006, retelele sociale MySpace si Bebo au fost cele mai cautate pagini de Internet, potrivit unei analize a cautarilor efectuate in 2006 prin intermediul celui mai popular motor de cautare din lume, Google, informeaza NewsIn citand BBC. Cele doua site-uri rivale ofera utilizatorilor posibilitatea de a crea propriile pagini de Internet in care sa incarce poze, clipuri video si muzica.

Primele zece pozitii ale clasamentului realizat in functie de numarul cautarilor Google sunt dominate de dezvoltari de tip web2.0 cum ar fi Metacafe, Wikipedia sau Radioblog.

Web 2.0 marcheaza una dintre cele mai importante schimbari ale modalitatii de utilizare a Internetului. Daca inainte Internetul era un mediu static in care utilitzatorii navigau si descarcau diverse forme de continut, odata cu aparitia conceptului web 2.0 focusul s-a mutat pe postarea pe diverse site-uri a continutului realizat de utilizatori, fie ca este vorba de clipuri video postate pe YouTube, contributii ale utilizatorilor la enciclopedia Wikipedia, sau alte forme de "upload" pe multitudinea de site-uri care ofera aceasta posibilitate.

Citeste si:

Utilizatorul de Internet nu mai este un simplu consumator, el are posibilitatea sa contribuie la dezvoltarea acestui mediu, poate incarca diverse forme de continut si poate comunica intr-un mod mult mai eficient prin intermediu blogurilor.

Revista Time a denumit site-ul YouTube ca fiind "inventia anului 2006", consideran ca acest nou concept de utilizare a Internetului a revolutionat comunitatea online, dovedindu-se si o afacere deosebit de profitabila dupa ce Google a nuntat ca va plati nu mai putin de 1,6 miliarde de dolari pentru YouTube.

Prestigioasa publicatie americana a mai denumit ca personalitate a anului utilizatorul de Internet, adica orice om care contribuie la dezvoltarea unor retele si companii de profil. Reprezentantii revistei au declarat ca Internetul a modificat balanta puterii in cadrul media prin intermediul blogurilor si a retelelor web video si de socializare.