Ieftinirile la televizoarele LCD si Plasma TV au facut din luna ianuarie, inca “o luna decembrie” ca volum al vanzarilor pentru retelele de distributie Flamingo International. Scaderea taxelor vamale la aceste tipuri de echipamente electronice de la 42,5% la 0% pentru produsele provenite din Uniunea Europeana si de la 42,5% la 14% pentru cele provenite din afara Europei au facut ca vanzarile inregistrate de lanturile de retail Flanco World, Flanco, Flamingo Computers si Future Shop sa se apropie de valorile inregistrate in luna decembrie, perioada cu cele mai mari vanzari la electronice de pe parcursul unui an.

Aceste schimbari au dus si la o modificare a profilului clientului de astfel de echipamente, de la un public targetat cu venituri mari catre unul cu venituri middle-high. De asemenea, folosirea modalitatilor de creditare de catre clientii magazinelor Flamingo International au influentat aceasta crestere a vanzarilor.

LCD-urile si televizoarele de tip Plasma nu sunt sigurele produse care au beneficiat de aceste reduceri substantiale de taxe si care au inregistrat in luna ianuarie a lui 2007, vanzari deosebite. Pe langa acestea, produsele de tip DVD Player, Home Cinema, Audio Video si HiFI, categorii care au beneficiat de asemenea de scaderea taxelor vamale, au cunoscut o evolutie ascendenta a vanzarilor in luna ianuarie 2007.

Citeste si:

“Estimam o crestere de aproximativ 10 ori a numarului de unitati vandute fata de 2006, tinand cont de eliminarea taxelor aferente acestei game de produse si de interesul din ce in ce mai mare manifestat de clienti. Cu toate ca preturile au scazut aproape la jumatate, aceasta categorie de produse este accesibila in special clientilor cu venituri middle-high” declara Jiri Rizek, CEO Flamingo Group.

Strategia pusa in aplicare de anul trecut, de a promova magazinele cu suprafete mari, de tip Flanco World, avand zone destinate expunerii produselor voluminoase, care necesita un “display” marit s-a dovedit a fi una de succes, prin prisma cifrelor de vanzari obtinute.