Piata jocurilor virtuale multiplayer (MMOG) valoreaza, in prezent, peste 1 miliard de dolari. Incasarile din abonamentele practicate de aceste tipuri de jocuri vor atinge 1,5 miliarde de dolari in 2011, iar numarul abonatilor va depasi 10 milioane de persoane.

Tipologia MMOG-urilor s-a diversificat in ultimii ani, extinzandu-se, in acelasi timp, si sursele de realizare a veniturilor. Din acest punct de vedere, abonamentele domina in continuare piata, fiind responsabile pentru 87% din incasari, se mai arata in studiul Screen Digest.

World of Warcraft, cu 8 milioane de abonati si o cota de piata de aproximativ 50%, este jocul care a inregistrat cel mai mare succes si care a impus directia generala a industriei.

Citeste si:

Printre cele mai noi tendinte se numara jocurile virtuale gen Second Life, Neo pets, puzzle sau cele axate pe formarea unui caracter.

Influenta exercitata de MMOG-uri este din ce in ce mai mare, simtindu-se in multe aspecte ale comunitatilor online.

"Companiile traditionale din media urmaresc sa construiasca comunitati online pentru a-si mari valoarea brandului si pentru a avea acces la un segment de consumatori cheie", mai reiese din studiu.