Producatorii de electrocasnice estimeaza ca pretul va scadea cu maximum 15% pentru televizoarele LCD, vanzarile pe acest segment de piata vor creste si consumatorii vor pune accent pe design si specificatii, ca urmare a puterii de cumparare crescute a romanilor. "Pana la sfarsitul anului, estimam o scadere a preturilor, intre 10% si 15% fata de ianuarie 2007, astfel incat putem spune ca ele incep sa inlocuiasca televizoarele conventionale", a declarat pentru NewsIn, presedintele LG Electronics Romania, Han Khyu.

Scaderea preturilor prin eliminarea taxelor si accesul la informatie al clientilor a dat un potential important pietei de LCD TV. "Estimarile noastre arata faptul ca exista o polarizare mai putin accentuata pe segmentul de pret foarte mic, asa cum era in urma cu ceva timp si mai degraba accentul se pune pe design si specificatiile produsului. Rata de adoptie a echipamentelor de ultima generatie este din ce in ce mai ridicata", spune directorul de marketing al BenQ pentru Romania, Bobby Durbac.

Acesta a adaugat ca preturile a acestor monitoare va scadea anul acesta. "Pentru gama de televizoare LCD ne asteptam la o scadere a preturilor data in principal de scaderea costurilor de productie, dar in niciun caz nu ne putem astepta la o scadere cum a fost cea cauzata de eliminarea taxei vamale din Romania de la inceputul acestui an".

Cele mai cautate modele de monitoare sunt cele cu diagonala mare. "In ultima perioada se poate observa o crestere a cererii pentru monitoarele cu diagonala mare, peste 19 inci, in conditiile in care monitoarele cu diagonala de 15 inci au disparut aproape complet de pe piata. Estimam ca cea mai mare crestere a cererii se va inregistra pe segmentul televizoarelor LCD cu diagonala de 26 de inci, 32 de inci si 37 de inci", a declarat presedintele LG.

In schimb, reprezentantii BenQ considera ca cele mai bine vandute vor fi monitoarele LCD pentru PC cu diagonala de 19 inci. "Legat de tendinte, ne asteptam ca numarul de utilizatori generalisti sa depaseasca pe cei veniti dinspre IT, care au constuit o buna perioada pondere importanta a pietei", a declarat Burbac.

"Pentru acest an, estimam ca cererea se ridica la 150.000 de televizoare LCD si va depasi 200.000 de unitati, in 2008. Focusul nostru este asupra segmentului televizoarelor cu diagonala cuprinsa intre 37 si 42 de inci, unde ne dorim sa obtinem o cota de piata de 10%", declara recent directorul de marketing al BenQ Romania. Unul din obiectivele BenQ Romania in acest an este avansarea pe prima pozitie pe segmentul monitoarelor LCD pentru PC, unde detinea, in 2006, o cota de piata de 11%.

Citeste si:

“Estimam o crestere de aproximativ zece ori a numarului de unitati vandute fata de 2006, tinand cont de eliminarea taxelor aferente acestei game de produse si de interesul din ce in ce mai mare manifestat de clienti. Cu toate ca preturile au scazut aproape la jumatate, aceasta categorie de produse este accesibila in special clientilor cu venituri middle-high” declara in luna februarie Jiri Rizek, CEO Flamingo Group.

LG estimeaza dublarea cotei de piata pentru televizoarele LCD

LG Electronics intentioneaza sa isi dubleze cota de piata detinuta pe segmentul de televizoare LCD si sa ajunga la 30% pana la sfarsitul acestui an "In 2006 am realizat o crestere peste asteptari a vanzarilor la televizoarele LCD, datorata reducerii preturilor la televizoarele LCD si Plasma, inca din a doua parte a anului trecut, precum si a cererii ridicate la aceste produse. Totodata estimam o crestere constanta a vanzarilor pe acest segment si pentru 2007", a mai declarat presedintele LG Electronics Romania, Han Khyu.

De asemenea, pentru 2007, LG anticipeaza vanzari foarte mari pe segmentul de monitoare cu diagonala mare, precum si pentru monitoarele cu functii avansate (contrastul extrem, functia TV). '"In ce priveste anul 2007, putem mentiona ca primul trimestru a insemnat o dublare a numarului de monitoare LCD LG, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a mai spus presedintele LG Romania.

LG Electronics se afla pe piata din Romania incepand din anul 1990, prin intermediul distribuitorilor autorizati, si din anul 2004 ca LG Electronics Romania. Compania a avut o cifra de afaceri de 50 de milioane Euro in anul 2005, iar pana in 2007 vizeaza sa devina brandul premium numarul 1 pe piata locala a electronicelor si electrocasnicelor. In Romania, partenerii LG Electronics pe IT sunt Asesoft Distribution, RHS Company, K-Tech Electronics. Produsele IT ale companiei LG pot fi gasite si in lanturile mari de retail.

Corporatia BenQ este formata din trei grupuri principale de afaceri - Digital Media Business Group, Integrated Manufacturing Service Business Group and Mobile Communication Business Group. Fiecare dintre aceste divizii prezinta o gama larga de produse, create special pentru un stil de viata digital. BenQ are ca parteneri in Romania companiile Altex, Darer, Proca Romania, RHS Company, Tornado Sistem pentru zona de distributie IT si StarPrint pentru zona mediilor de stocare.