Sony Corp. a raportat o scadere de 68% a profitului operational inregistrat in anul fiscal 2006/2007, cauzata de pierderile obtinute de divizia sa de jocuri video precum si de costurile de retragere de pe piata a bateriilor pentru laptopuri, care au prezentat defectiuni.
Conglomeratul nipon de produse electronice a fost lovit in 2006 de costurile enorme de lansare a consolei Playstation 3 de jocuri video si de retragerea de pe piata a 9,6 milioane baterii pentru laptopuri, care, in anumite cazuri au luat foc din cauza supraincalzirii, informeaza Reuters, consultat de NewsIn.

Grupul Sony, care este implicat in lupta pentru dominarea pietei consolelor video, estimata la 30 miliarde dolari, cu Microsoft Corp. si Nintendo Co. Ltd., estimeaza ca in anul fiscal 2007/2008 va inregistra un profit operational de 440 miliarde yeni (3,7 miliarde dolari), peste media unui numar de 20 de analisti care au declarat pentru Reuters ca mizeaza in medie pe un nivel al profitului operational de 377,8 miliarde yeni.

Sony se asteapta ca vanzarile sa creasca cu 5,8%, pana la 8,78 mii de miliarde yeni. Grupul nipon, care ofera televizoare LCD Bravia, camere foto digitale Cybershot si laptopuri Vaio, a instalat componente de inalta calitatea tehnica, precum playerul DVD Blu-ray in consola sa Playstation 3, lucru care a dus la cresterea costurilor de productie.

Profitul operational al Sony a atins nivelul de 71,75 miliarde yeni in anul fiscal 2006/2007, in scadere fata de cele 226,42 miliarde yeni obtinute in anul fiscal precedent.

Vanzarile au crescut cu 10,5% pana la 8,30 mii de miliarde yeni in timp ce profitul net a crescut cu 2.2% pana la 126,33 miliarde yeni, mai ales datorita performantelor realizate de Sony Erisson, al patrulea producator mondial de telefoane mobile, companie cu capital mixt detinuta de Sony si Ericsson.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri