Acum, una dintre firmele pioniere in acest domeniu spera ca prin disponibilitatea softwarelui propriu ca parte al unui browser Web, va fi capabil sa atraga navigatorii de la listele oferite de Google si Yahoo.
Groxis, companie din San Francisco, a transformat programul software desktop Grokker, care afiseaza cautarea Web ca o serie de categorii asezate intr-o harta circulara, operand ca Java plug-in pentru browsere.

Compania va permite utilizatorilor sa analizeze rezultatele cautarii Yahoo prin tehnologia de vizualizare la www.groxis.com.
"Nu dorim sa inlocuim Google sau Yahoo. Acesta este pentru cautari mai detaliate", afirma executivul R.J. Pittman.

Pana acum, compania a comercializat un program la pretul de 49 USD pentru calculatoare Windows si Macintosh. Acum se va baza pe veniturile din promovarile Yahoo. Relatia Groxis cu Yahoo nu este exclusiva, insa Yahoo a fost mai rapid decat concurentul Google in crearea unuei metode standard de afisare a reclamelor importante in hartile de cautare circulara Groxis.

Insa compania se confrunta cu o provocare in atragerea utilizatorilor pentru a folosi hartile sale, afirma analistii.

Actualmente, motoarele de cautare majore au limitat rezultatele la o lista clasata a rezultatelor. Slabiciunea acestei metode este ca putini utilizatori trec de prima pagina a cautarilor, chiar daca sunt mii de rezultate la cererea lor.

Executivii Groxis considera ca prin afisarea categoriilor in locul listelor, utilizatorii vor gasi aurul pe care nu altfel nu l-ar fi observat.