Piata romaneasca de periferice a inregistrat in primul trimestru al anului o valoare de 50 de milioane de dolari, in crestere cu 21,4% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut, dintre care multifunctionalele au reprezentat circa jumatate din volumul pietei.
Din punct de vedere al numarului de unitati vandute, cresterea a fost aproape dubla, de 46,2%, ajungand la aproape 200.000 de unitati, potrivit unui studiu dat publicitatii marti de compania IDC Romania.

Primii trei jucatori de pe piata au fost HP, Canon si Lexmark, a caror cota de piata adunata a reprezentat 88% din punct de vedere al unitatilor si 58,6% din punct de vedere valoric.

Vanzarile de multifuctionale au crescut semnificativ in primul trimestru al anului 2007, cu 57,6% fata de primul trimestru al anului 2006. Vanzarea multifunctionalelor a depasit pentru prima data vanzarile de imprimante. Vanzarile de imprimante au crescut cu 37% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Singurele dispozitive care au inregistrat o scadere au fost copiatoarele, ale caror vanzari s-au diminuat cu 25%, ajungand sa reprezinte 0,3% din piata, se arata in comunicat.

in privinta imprimantelor, segmentul de inkjet a crescut cu 59% in primele trei luni ale anului 2007, comparativ cu perioada similara a anului trecut si au dominat piata reprezentand 71% din totalul unitatilor vandute. Vanzarile de dispozitive laser monocrom au crescut cu 28% in primele trei luni, ceea ce reprezinta 26,4% din totalul pietei. Segmentul de laser color a fost al doilea din punct de vedere al cresterii inregistrand vanzari cu 40% mai mari in primul trimestru al acestui an. Cota de piata a acestora nu a depasit 2%.

Anul trecut, piata de periferice din Romania a crescut cu 20% fata de 2005, in principal datorita vanzarilor de periferice multifunctionale.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri