Google a obtinut o licenta de operare in China si a cumparat o adresa de Internet, pentru a concura firma rivala Yahoo pe aceasta piata.

Compania americana, ale carei venituri au la baza afisarea in motorul de cautare, publicitatea si alte servicii de Internet, angajeaza personal cu scopul de a deschide anul acesta un birou la Shanghai.

China se afla pe locul al doilea in ierarhia mondiala a tarilor cu cei mai multi utilizatori de Internet, cu 94 milioane de persoane in 2004, dupa Statele Unite. Numarul chinezilor care navigheaza pe Internet ar putea ajunge in acest an la 134 de milioane.

CONDITII.

Totusi, motoarele de cautare trebuie sa se supuna cenzurii chineze. Ele trebuie sa blocheze voluntar cautarea unor subiecte sensibile, precum miscarea spirituala Falun Gong sau protestele din Piata Tienanmen. Google s-a lovit de aceasta problema in 2002, cand utilizatorii care incercau sa acceseze site-uri in limba chineza erau redirectionati spre alte adrese. "Google este interesata de piata chineza si lucram pentru a invata mai mult despre aceasta piata", se arata intr-un comunicat al companiei, primul referitor la planurile legate de China.