Lenovo a devenit un jucator global imediat dupa achizitia unitatii de productie de PC-uri a gigantului IBM in 2004 pentru 1,8 miliarde de dolari, fiind cotat pe locul sase in topul european.

Prin incheierea tranzactiei cu Packard Bell, Lenovo ar castiga rapid o cota de piata intr-o regiune in care afacerea este momentan neprofitabila, sustin analistii. Preluarea Packard Bell ar arunca Lenovo in competitia acerba dintre producatori ca Dell, Hewlett Packard si Acer, pentru castigarea clientilor.

Afacerea Packard Bell este evaluata in prezent la 800 milioane de dolari. Inca din anii ’90, Packard Bell nu s-a bucurat de o reputatie favorabila, inregistrand pierderi de aproximativ un milliard de dolari, trecand sub conducerea mai multor companii ca Group Bull din Franta, Compaq sau NEC. In 1999 Packard Bell s-a retras de pe piata americana, in urma rezultatelor slabe inregistrate, concentrandu-se pe continentul european. Anul trecut, John Hui a devenit presedintele companiei, preluand afacerea de la japonezii NEC.

Exista numeroase speculatii care pretind ca un alt producator chinez, Acer, este si el interesat de achizitionarea Packard Bell. Presa chineza, inclusiv Hong Kong Economic Journal, a raportat ca Lenovo concureaza cu rivalul sau taiwanez pentru compania europeana, ambii urmarind ascensiunea vestica. “Nu am vazut nici un comentariu oficial despre acest subiect”, a declarat directorul de marketing al Packard Bell, Hugues Gontier, calificand speculatiile ca fiind doar zvonuri.

Citeste si:

Pentru moment, Lenovo a refuzat sa ofere detalii privind achizitia, reprezentantul companiei, Roy Gorman, declarand ca deocamdata nu exista nimic concret: “Propunerea se poate materializa in viitor sau nu”. Totusi, acesta mentioneaza ca a inaintat memorandumul tertei persoane, presedintele Packard Bell, John Hui, in acest caz.

Lenovo controleaza 8,3% din piata globala de calculatoare, in fata companiei Acer care inregistreaza 7,2%, dar la o diferenta semnificativa fata de Dell, care detine 16,1% din piata.