In centrul disputei este vizat gigantul Google, care a permis in mod deliberat altor companii sa cumpere dreptul de a utiliza marca American Airlines in cadrul motorului de cautare online, au declarat oficialii companiei cu sediul in Fort Worth, Texas.

Acuzatiile au fost deja prezentate organelor de justitie din Texas, conform declaratiilor purtatorului de cuvant al American Airlines, Billy Sanez. Compania pretinde ca Google vinde domenii ca AAdvantage si AA.com altor companii, obtinand profit in urma acestei tranzactii ilegale. Practic, daca cineva cauta pe Google aceste domenii sau cuvinte asemanatoare care sunt relationate cu acestea, rezultatele cautarii vor afisa si reclamele sponsorizate care nu sunt conectate cu American Airlines.

Google a negat acuzatiile intr-o declaratie aparuta in cotidianul Dallas Business Journal. “Avem incredere ca Google stabileste un echilibru intre detinatorii marcilor, interesele acestora si alegerile consumatorilor, iar pozitia noastra a fost sustinuta de deciziile anterioare”, au precizat oficialii Google.

American Airlines solicita ca Google sa stopeze vanzarea marcii American Airlines altor companii si implicit crearea unor astfel de confuzii clientilor care cauta domeniile AA.com sau produsele operatorului aerian, dar si despagubiri pe masura acuzatiilor aduse, nespecificate insa.